Primera víctima mortal d'accident de trànsit de l'any a les comarques de Girona. Es tracta d'una veïna de Torroella de Montgrí que anava d'acompanyant en una moto i que va morir dijous a la nit a l'hospital després que el vehicle impactés contra un senglar a la C-31 a l'alçada de Pals. L'altre ocupant del ciclomotor va quedar ferit però els Mossos d'Esquadra el van acabar detenint. El motiu: anava ben begut quan va tenir l'accident, triplicant la taxa màxima permesa. Va quedar arrestat com a presumpte autor d'un homicidi imprudent.

El tràgic accident de trànsit es va produir quan passaven pocs minuts de les vuit del vespre del dia 1 de gener. Els dos ocupants d'un ciclomotor, de la marca Yamaha TZR 50 estaven circulant per la C-31 -via que uneix Torroella amb Palafrugell- quan tot d'una se'ls va creuar un senglar a la carretera.

El ciclomotor va quedar totalment destrossat pel fort impacte i en aquell moment, les dues persones van quedar ferides, la dona de gravetat. Ambdós van ser traslladats a l'hospital de Palamós en ambulàncies del SEM (Sistema d'Emergències Mèdiques) i la dona va morir-hi al voltant de les onze de la nit, quan es va convertir en la primera víctima mortal de l'any 2015.

La dona, Lesly Lorena Zavala M. tenia 40 anys, era de nacionalitat hondurenya i veïna de Torroella de Montgrí. Pel que fa al motorista, un home de 35 anys i de nacionalitat equatoriana, va quedar detingut després que se li practiqués la prova d'alcoholèmia. L'home va donar una taxa de 0,80 mg/litre d'aire expirat, que suposa més que triplicar la taxa permesa, que es troba en els 0,25 mg/litre. Davant d'aquest resultat, l'home va ser arrestat pels Mossos d'Esquadra per un presumpte homicidi imprudent.

En les tasques d'assistència de l'accident de trànsit van treballar-hi set patrulles dels Mossos d'Esquadra, una dotació dels Bombers i dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).

Líder en baixada d'accidents

La demarcació de Girona ha estat la que ha experimentat una reducció més forta de víctimes mortals en accidents de trànsit. I és que han caigut en un 40%, passant dels 35 morts de l'any 2103 als 21 del 2014. Segons Interior, hi hauria hagut 20 víctimes mortals, ja que no comptabilitza un dels accidents en via urbana. Amb tot, Girona és la demarcació on ha caigut més la mortalitat i la segueix la de Barcelona, on han baixat en un 21,05% el nombre de morts, passant de 76 als 60 del 2014. L'única província de Catalunya on creix el nombre de víctimes mortals és la de Tarragona. L'any 2013 s'hi van registrar 29 morts mentre que el 2014 van ser-ne 34, fet que suposa un increment del 17,24%.

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, va destacar ahir en la presentació del balanç de la sinistralitat del 2014, que "Catalunya ha registrat una reducció de la mortalitat a les carreteres catalanes del 17,6% respecte al 2013". Espadaler va explicar que "el 2014 hi ha hagut 30 víctimes mortals menys respecte del 2013. En concret, s'ha passat de 170 persones mortes el 2013 a les 140 de 2014" A més, va afegir que "el decrement de víctimes mortals encara és més alt si comparem el 2014 amb el 2010, del 43,1%, atès que l'any 2010 es van registrar 246 morts". A més, l'any 2014 es va tancar amb 23 caps de setmana en què no s'ha produït ni una sola víctima mortal. Quant a motoristes morts, s'han reduït un 21% respecte de l'any passat.