En contra dels pronòstics, el sector turístic gironí ha tancat el 2014 amb un balanç positiu. Tot i que la temporada d'estiu va arrencar amb el peu esquerre per al gremi -perquè el temps poc favorable del juliol va espantar els visitants-, l'any que s'acaba de deixar enrere ha superat els registres del 2013. En concret, la província de Girona ha acollit 4,7 milions de turistes el 2014; fet que representa, per tant, un increment del 4,4% de visitants respecte a l'any anterior. Així mateix, durant el 2014 les pernoctacions han augmentat un 10% si es comparen amb el 2013; el motiu és que s'han comptabilitzat prop de 22 milions de pernoctacions.

Aquestes són les dades que ahir va donar a conèixer el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, en el balanç anual i en la presentació del pla d'accions d'enguany. Les xifres, que sorgeixen de l'Observatori del Turisme de Catalunya, de moment són provisionals, perquè falten encara els registres que corresponen al mes de desembre. Tot i això, el director del Patronat de Turisme Girona, Ramon Ramos, va manifestar que les dades assenyalen que els turistes "s'han quedat més temps a casa nostra" el 2014.

És per això que, davant aquestes xifres, Ramos va destacar que el pla d'accions del 2015 s'ha fet per primera vegada de manera conjunta amb l'empresariat gironí. Mentre el 2014 el Patronat de Turisme va tenir un pressupost de gairebé 5 milions d'euros, aquest any els comptes creixen perquè la Diputació de Girona ha incrementat l'aportació en un 7,2%. Així, el 2015 el pressupost de la institució se situa als 5,2 milions d'euros; el 87,57% dels diners procedeixen de la Diputació i el 12,43% restant sorgeixen de l'aportació privada. De fet, el mes de novembre passat, el Patronat va haver de modificar la seva composició per tal de poder complir amb la llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local. Des de llavors, la institució compta amb 15 representants: vuit del sector públic i set del privat.

Sobre el pla d'accions d'enguany, Ramos va destacar que els dos mercats "estrella" són el francès i l'alemany. El motiu és que França representa més del 30% del turisme internacional de la província de Girona -és el col·lectiu estranger més nombrós-, mentre que Alemanya se situa al voltant del 25%. En el cas alemany, Ramos va subratllar que aquests visitants han acumulat dos anys amb creixement al territori gironí. Pel que fa als mercats prioritaris del Patronat, són Catalunya, el Benelux, el Regne Unit i Irlanda, els mercats de l'Est, la Federació Russa, Israel, el País Basc, Madrid i els països nòrdics.

Ramos també va assegurar que un altre dels objectius dels pròxims mesos és la candidatura del comitè de Golf del Patronat per poder organitzar la Ryder Cup 2022 a la província de Girona. El director va recordar que aquesta candidatura ha de presentar-se a finals d'abril d'aquest any i que a l'octubre se sabrà quin dels sis territoris que opten a l'organització surt escollit.