Els grups municipals de CiU, PSC, PxC, el Consell Comarcal de la Garrotxa i l'Ajuntament de la Vall de Bianya ahir van fer públic un pacte d'unitat per la variant d'Olot. Cada partit i cada institució va presentar les al·legacions pròpies. Els arguments presentats coincideixen a demanar la segregació del pas per la Vall de Bianya del d'Olot, un túnel a la muntanya de Sant Valentí i dotar la carretera de tres entrades a Olot. Les diferències només estan en l'èmfasi de les argumentacions. Així doncs, el compromís és de mantenir una línia d'acció conjunta que no obstaculitzi en excés una execució de la variant.

"Hi ha un greu problema de trànsit", va plantejar Josep Maria Corominas (alcalde d'Olot per CiU) a l'acte de presentació. Segons ell, el problema es concreta en els 20.000 vehicles que cada dia passen pel vial Sant Jordi. Corominas en diferents ocasions ha defensat la necessitat d'un pacte d'unitat, com el d'ahir. La seva voluntat és que un debat excessiu sobre com ha de ser la circumval·lació d'Olot alenteixi el procés administratiu.

Joan Espona (president del Consell Comarcal de la Garrotxa per CiU) va coincidir en la necessitat de solucionar el problema del pas per Olot. Un pas que -segons ell-manté la comarca dividida en dues parts (la del Brugent i la Vall d'en Bas i la del Fluvià fins a Besalú). Espona també demana que la divisió de competències administratives entre l'Estat i la Generalitat no incideixi en el projecte final. Finalment, vol que es tingui en comte l'impacte ambiental de l'obra en els pobles.

Josep Guix (PSC) va defensar la imatge d'unitat a Madrid, Ignasi Mulleras (PxC) va demanar sobretot el túnel de la serra de Sant Valentí, i Santi Reixach (la Vall de Bianya) va considerar que una autovia pel mig de la Vall de Bianya és innecessària.

ERC i el preu de la variant

Pere Gómez (portaveu d'ERC) , abans, va indicar que no estan al pacte, perquè no volen una variant a qualsevol preu. Va recordar un pacte municipal fet al 2010 que establia un compromís per una variant de qualitat.