Fa més de dotze anys, en concret el mes de desembre de 2002, Ryanair va començar a operar a l'aeroport de Girona amb vuit rutes que volaven a llocs com Torí, París, Eindhoven o Liverpool. Des d'aquell primer vol, el nombre de passatgers es va multiplicar any rere any fins a assolir la xifra rècord de 5,5 milions de viatgers la temporada del 2008. Aquell però, seria l'últim any de benaurança per l'aeroport gironí, que iniciaria una ratxa consecutiva de davallades que s'allargaria els sis anys següents. Tot i que durant el 2009 i el 2010, la disminució no va ser gaire acusada, el 2011, la xifra d'usuaris es va desplomar fins al 3 milions -un 38,2% menys que l'any anterior- coincidint amb l'inici de les operacions de l'aerolínia irlandesa a l'aeroport del Prat a Barcelona -que va veure incrementat el seu nombre de passatgers en un 17,8%. En els tres anys següents encara es perdria un milió més de viatgers, arribant a finals de 2014 als 2,1 milions. Una xifra situada en només 700.000 passatgers per sobre de la xifra que es va assolir el 2003 -només un any després de l'arribada de Ryanair a Girona- de gairebé 1,5 milions d'usuaris.

D'altra banda, el transport de les mercaderies va patir una evolució similar a la dels usuaris, tot i que els anys 2012 i 2014 va créixer respecte als anys anteriors. Per exemple, l'any passat es van transportar des de l'aeroport gironí un total de 90.364 tones, una crescuda del 97,3% en relació amb el 2013.