Creix en prop de 2.900 trucades en un any l'ús del telèfon 112 d'emergències

En tota la província es va utilitzar 107.210 vegades

12.02.2015 | 07:39

L'ús del telèfon d'emergències, el 112, ha crescut a la demarcació de Girona. S'han realitzat gairebé 2.900 trucades més el 2014 en comparació amb les que es van fer durant l'an anterior. Així es passa a 102.710 trucades després de les 99.825 del 2013, cosa que representa un increment del 2,8 %.

Ahir es va celebrar el Dia Europeu del telèfon d'emergències 112 a 28 països europeus i des de Protecció Civil de la Generalitat es van fer públiques les dades estadístiques de l'ús d'aquest servei. El CAT112 va atendre l'any passat un total de 2.763.955 trucades a tota Catalunya, mentre el 2013 van ser 2.822.977. I del total de trucades rebudes durant l'any passat, 1.283.148 van generar l'activació de recursos d'emergències. La revetlla de Sant Joan i el dia 2 d'agost, aquest darrer per episodis de pluges intenses i acumulades, van ser els dos dies de l'any en què el 112 va atendre més trucades, 10.266 i 10.180 trucades, respectivament.

Pel que fa a la utilització que se'n va fer des de les comarques de Girona, cal destacar que la comarca on ha crescut més el seu ús és la de la Selva, on s'han incrementat en un 7,5% el nombre de trucades. Passant de 22.472 a 24.164 de l'any passat. La majoria d'elles, un total de 8.795 van ser per demanar assistència sanitària i 7.031, per motius de seguretat.

Amb tot, la zona des d'on es va activar més el 112 és la comarca del Gironès. I és que es van fer 26.109 trucades al telèfon d'emergències, un 0,5% més que l'any 2013. La majoria d'elles van ser per motius de seguretat, 8.779 i per demanar assistència sanitària, amb 7.660. Més de la meitat, un 57,8% de les trucades del Gironès al 112 l'any 2014 es van fer des de Girona. Van ser 15.115 trucades davant les 14.772 durant l'any 2013.

Hi ha una comarca en canvi, que es veu una baixada de l'ús del telèfon 112. Es tracta del Ripollès, on reculen un 5%, passant de 3.174 durant el 2013 a 3.017 de l'any passat.

Ahir es va celebrar el dia europeu del 112, amb el qual s'aprofita per difondre el servei de tal manera que la ciutadania recordi que amb un únic telèfon -112- pot demanar ajut davant qualsevol tipus d'emergència. És comú a tots els països de la Unió Europea. El telèfon 112 és gratuït, funciona 24 hores al dia, atén trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany.

Aplicació per a sords

A més, el 112 disposa d'una aplicació accessible per a persones sordes i laringectomitzades i una altra per turistes estrangers. En ambdós casos, la comunicació es fa via pictogrames, escollint l'emergència que es tracta en un llistat. La sala del telèfon 112 rep un missatge amb la geolocalització de la persona que truca i el tipus d'emergència de quèes tracta per tal que es puguin activar els recursos operatius necessaris. Durant aquest any 2014, deu persones han utilitzat aquesta aplicació que permet poder trucar als serveis d'emergències.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema