Després de conèixer la previsió de Ryanair per aquest any a l'aeroport de Girona i el seu compromís de tornar a augmentar les rutes a partir de la propera temporada d'hivern, l'administració catalana considera que l'objectiu de futur de la companyia irlandesa és captar el públic de les comarques gironines. Segons apunten fonts de la Generalitat, Ryanair calcula que l'actual sostre de passatgers per a la instal·lació de Vilobí d'Onyar se situa entre 1,3 i 1,8 milions d'usuaris anuals. Així, tal com ja va explicar dimarts des de Barcelona el director executiu de Ryanair, Michael O'Leary, el Govern català comparteix que "en un escenari favorable" es pot arribar als dos milions de viatgers anuals a l'aeroport de Girona.

De fet, des de la Generalitat assenyalen que aquest sostre d'entre 1,3 i 1,8 milions de passatgers es queda bastant lluny del registre del 2008, quan Vilobí va superar els 5,5 milions d'usuaris anuals, malgrat que destaquen que és un llindar superior al que hi havia abans que Ryanair s'instal·lés a Girona. Per això, se subratlla que Vilobí "ha deixat de ser un aeroport per transportar els viatgers barcelonins o els turistes cap a Barcelona". "Ara la majoria dels passatgers que aterren a Vilobí es desplacen a destinacions de la província de Girona o del Maresme", valoren fonts de l'Executiu català. "L'objectiu de Ryanair és captar el públic gironí, del Maresme, de part del Vallès i del sud de França", conclouen.

Ara bé, la Generalitat planteja que l'aeroport de Girona-Costa Brava podria millorar en el futur si coincideixen una sèrie de factors. En primer lloc, si l'aeroport del Prat (Barcelona) guanya vols intercontinentals i, per tant, es redueix el nombre de rutes -el que tècnicament s'anomena "slots"- que pot efectuar cada companyia en les diferents franges horàries. El segon factor que -segons el Govern- podria suposar un impuls per a la instal·lació gironina és que Ryanair disposi de més avions. Com va avançar O'Leary dimarts, l'aerolínia de baix cost preveu comptar amb 40 avions més el proper any 2016, fet que permetria executar el compromís d'augmentar les connexions a Vilobí.

Pel que fa al tercer element que podria millorar la projecció de l'aeroport de Girona, és que disposi d'una estació del TAV. El Ministeri de Foment i la Generalitat ja han acordat fer aquest baixador; el primer d'Espanya que enllaçaria amb la línia d'alta velocitat. Quan això sigui una realitat -malgrat que aquest projecte encara no s'ha presentat-, l'administració catalana considera que "Girona podria convertir-se en la quarta pista de Barcelona". Malgrat tot, de moment el Govern afirma -tal com va assenyalar també O'Leary dimarts des de Barcelona- que l'aerolínia manté la seva aposta per Girona, tot i que com a segon aeroport de Catalunya, perquè la prioritat és Barcelona.

Mentrestant, la Generalitat confirma que continua les converses amb Ryanair amb l'objectiu que a finals d'any, a partir d'aquesta propera temporada d'hivern, Girona pugui recuperar algunes rutes que connectin amb les principals ciutats europees, sempre que la companyia disposi de més avions en la seva flota.