La travessera d'Olot aprova, tot i que amb un marge de millora força ampli. Així ho assenyala un estudi del RACC que ha analitzat l'Avinguda Sant Jordi de la capital de la Garrotxa; es tracta de la principal via que passa pel nucli urbà de la ciutat i que es fa servir per la majoria de vehicles. Aquest traçat, de 3,6 quilòmetres de longitud, ha obtingut un 60,5 de puntuació sobre un màxim de 100 i se situa al capdavant del rànquing de les tres travesseres gironines que el RACC ha avaluat. D'entrada, una de les conclusions de l'informe és que el fet que Olot no disposi d'una variant, provoca que l'Avinguda Sant Jordi concentri un pas elevat de vehicles i especialment de camions. Aquest volum de trànsit alt, segons explica l'estudi, "és el principal repte a solucionar de cara al futur" per tal de millorar la mobilitat dels habitants de la ciutat.

Per això, el tècnic de la Fundació RACC, Marc Figuls, afirma que "la manca d'alternatives de transport i la necessitat de pas per l'interior d'un nucli urbà" componen el factor clau de la travessera d'Olot. "Aquesta circulació elevada de vehicles pesants es combina amb la interacció de vianants, deixant, per tant, un major risc en la seguretat viària", manifesta Figuls, que afegeix que la presència notable de camions provoca el deteriorament del ferm de la carretera "amb una mala qualitat de l'aire". Per àrees, la travessera d'Olot registra la puntuació més baixa en la mobilitat, a causa dels motius enumerats anteriorment i per la inexistència de parades de transport públic que siguin adequades, a més de la falta de carril bici. Sobre les parades, Figuls explica que la via no disposa de marquesines i, així, s'ha d'estar a la intempèrie. "La continuïtat de les voreres es veu interceptada i dificulta el pas de vianants", detalla el tècnic del RACC.

En la seguretat viària, l'informe assenyala que la travessera d'Olot hauria de millorar els elements reflectants i d'il·luminació de les rotondes i els passos de vianants. Sobre l'adequació urbana de la via, el RACC destaca que disposa de mobiliari urbà, com bancs, papereres, punts de llum i arbres. Malgrat tot, Figuls subratlla que una millora de la connexió entre la C-37 i la N-260 reduiria la concentració actual de vehicles a l'Avinguda Sant Jordi de la capital de la Garrotxa. Tot i això, aquesta carretera no registra els excessos de velocitat que el RACC ha detectat a les dues altres travesseres gironines que va analitzar fa un temps, que són Celrà i Bàscara.