El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, va reclamar ahir una connexió ferroviària internacional "competitiva". Cambra va ser l'encarregat de pronunciar una conferència a la Cambra de Comerç de Girona, en el marc d'un dels actes del Cercle d'Infraestructures. Així, Cambra va afegir que cal un "gran acord polític" per resoldre aquesta "assignatura pendent", que és l'espai únic ferroviari. "Serà difícil aconseguir-ho, si no hi ha voluntat política als dos costats de la frontera", va afirmar. De fet, Cambra va reivindicar aquesta connexió ferroviària internacional per augmentar la quota del tren en el transport de les mercaderies portuàries.

D'aquesta manera, Cambra va explicar que, durant el 2014, el 12% dels contenidors de mercaderies del Port de Barcelona es va transportar a través del tren. La quota de mercat s'ha incrementat considerablement, perquè fa set anys la quota del ferrocarril se situava al voltant del 3%. Tot i això, Cambra va avançar que l'objectiu del Port de Barcelona és que la quota del tren, en el transport de les mercaderies portuàries, se situï al 20% l'any 2020. Malgrat tot, Cambra va recordar que encara falta aconseguir que les terminals de mercaderies disposin d'una connexió ferroviària pròpia.

De fet, el president del Port de Barcelona va valorar "la importància" per la terminal intermodal del Far-Vilamalla que s'implanti el tercer fil entre Figueres i Portbou. Ara bé, Cambra va subratllar que cal determinar quines són les "tres o quatre terminals de mercaderies" que convenen a l'àmbit català. Així, sobre aquesta qüestió, Cambra també va considerar que "s'ha d'aclarir la situació de TP Ferro", per establir l'aposta logística de Catalunya. Finalment, Cambra va manifestar que el Port de Barcelona vol esdevenir el primer centre portuari del Mediterrani, potenciant la seva àrea d'influència que inclou la província de Girona.