El Consorci de la Costa Brava (CCB) vol disposar d'una canonada unificada de nord a sud, que permeti connectar els 27 municipis que formen aquesta institució en una mateixa xarxa d'abastament d'aigua. Així ho va explicar ahir el president del CCB, Carles Pàramo, que va destacar que es tracta d'un projecte que "en el proper mandat" de la institució es podria tirar endavant pràcticament en la seva totalitat. De fet, en la roda de premsa de presentació de la memòria d'activitats del període 2011-2015, Pàramo va detallar que dues de les connexions que caldrien fer per aconseguir aquesta canonada unificada "no són complicades". Segons Pàramo, l'únic tram que quedaria pendent seria el nord: entre el Port de la Selva i Portbou.

El president del CCB va defensar la necessitat de fer aquesta infraestructura per garantir el subministrament d'aigua de la Costa Brava. "No ens podem permetre quedar-nos sense, perquè vivim del turisme", va afirmar Pàramo. Així, amb una única canonada "es podria fer arribar l'aigua de nord a sud i viceversa, davant una situació d'avaria que provoqués una manca de subministrament en un dels trams". Segons Pàramo, les dues connexions que es podrien executar el proper mandat del CCB (del 2015 al 2019) són els trams Llagostera-Lloret de Mar i l'Escala-Pals. "És relativament senzill", va subratllar Pàramo.

El president del CCB va assegurar que "no hi ha un problema de finançament" des de la institució per tirar endavant aquesta obra. De fet, Pàramo va defensar que això seria possible si el CCB obtingués la competència en gestió de l'aigua, que ara és en mans de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA); precisament, es tracta de la reivindicació principal que ha fet la institució aquest mandat. Segons va avançar ahir Pàramo, actualment hi ha "expectatives serioses" d'aconseguir la competència en gestió de l'aigua. Això permetria, per tant, que el CCB assumís les inversions (com pot ser fer la canonada unificada) amb el mateix pressupost de l'ens, que no deu res i pot endeutar-se "si cal obtenir finançament".

D'aquesta manera, la institució podria tirar endavant aquesta única canonada, que connectaria les tres conques del CCB: la Muga, el Ter i el Tordera. Per tant, si es fes la connexió Llagostera-Lloret i l'Escala Pals, només faltaria executar la canonada unificada entre el Port de la Selva i Portbou, que és un tram "autosuficient". Pel que fa a un dels objectius assolits en l'actual mandat de l'ens, Pàramo va destacar la tarifa única que s'ha implantat als 27 municipis de la institució.