Malgrat que l'aeroport de Girona només va fer que perdre passatgers el 2014, quan va marcar els pitjors registres dels últims 10 anys amb poc més de 2,1 milions d'usuaris anuals, no tot va ser negatiu. Si més no, el resultat econòmic de la instal·lació de Vilobí d'Onyar va ser positiu, perquè l'aeròdrom gironí va aconseguir 820.000 euros de beneficis. Segons detallen els comptes del 2014, que Aena ha presentat aquesta setmana, l'aeroport de Girona va obtenir aquests 0,82 milions d'euros com a resultat abans d'impostos. Així, es pot dir que l'any passat la instal·lació pràcticament va igualar els ingressos (24,35 milions) i les despeses (22,49 milions). A aquest resultat d'explotació s'hi ha de restar el resultat financer, que el 2014 va ser d'1,05 milions a Vilobí.

Tot i això, als comptes de l'any passat, Aena no ha concretat quin és el deute acumulat de l'aeròdrom gironí. El 2013, segons les dades de l'operadora, l'aeroport de Girona tenia 47,16 milions d'euros de deute. Pel que fa al resultat del 2014, si es fa una comparació anual, Vilobí pateix un lleuger descens perquè el 2013 va guanyar 1,32 milions de beneficis. Ara bé, el resultat és positiu, fet que no va succeir el 2012 ni el 2011. Llavors, la instal·lació va perdre 2,37 milions i 2,56 milions respectivament, a part d'augmentar el seu deute acumulat. De fet, l'aeròdrom gironí va entrar en números vermells a causa de la inversió feta en la construcció dels pàrquings de la instal·lació, que va estar acompanyada per una caiguda irreversible de passatgers.

Malgrat tot, els beneficis del 2014 i el 2013 no tenen res a veure amb els guanys del 2010 i el 2009. En aquells dos anys, l'aeroport va aconseguir 10,55 milions d'euros i 11,14 milions, respectivament, de beneficis, amb unes xifres d'usuaris que oscil·laven a l'entorn dels cinc milions de viatgers anuals.

Mentrestant, avui l'aeròdrom gironí dóna el tret de sortida a la temporada d'estiu. Així, entre l'abril i l'octubre, Vilobí tindrà 41 rutes que operaran quatre companyies diferents. Evidentment, Ryanair és la companyia que oferirà la major part de les connexions (un total de 36), mentre que la resta d'enllaços els prestaran Transavia, Jetair Fly i Thomson Airways. Tot i això, es tracta d'unes dades que mantenen la clara tendència a la baixa de l'aeroport de Girona. El motiu és que Vilobí oferirà aquest estiu 28 rutes menys que fa un any. De fet, això representa el nombre més baix d'enllaços dels últims anys, perquè des del 2009 Vilobí ha oscil·lat o superat amb escreix la seixantena de connexions durant la temporada d'estiu.

Amb la programació estival, l'aeròdrom gironí recupera algunes rutes històriques que aquest hivern havia perdut, com Londres i París. Com es pot observar al gràfic que acompanya aquest article, la majoria dels destins de l'estiu són ciutats europees (sobretot del nord). També hi haurà dos enllaços amb el Marroc.