El conseller de Territori, Santi Vila, va reclamar a Foment que l'Estat traspassi a la Generalitat el tram de la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, i que ho acompanyi de la dotació econòmica necessària per duplicar la carretera. En resposta a una interpel·lació al Parlament, Vila va dir que confia que el ministeri inclogui el traspàs dins "l'agenda de temes a desencallar properament". De fet, de tota la traça de la N-II al sud de la demarcació, aquest tram de 8,5 quilòmetres és l'únic que l'Estat no pensa desdoblar. D'aquí l'interès de la Generalitat a tirar endavant l'obra. Durant la compareixença, el conseller també va criticar "el segrest per part d'Aena" de l'aeroport de Girona.

El tram de la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva és l'únic de les comarques gironines que l'Estat no desdoblarà. Foment va descartar fer l'obra, al·legant que era massa cara, amb un cost per quilòmetre de 30 milions d'euros. En comptes d'això, un cop la futura A-2 arribi fins a l'enllaç de la C-35, el Ministeri de Foment preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.

Tot i això, la Generalitat ha insistit perquè la carretera no es quedi com es troba ara. I ahir, com va desvetllar el conseller Vila al Parlament, el Govern ja va fer formalment una proposta a l'Estat. La Generalitat ha reclamat a Foment que li traspassi el tram Tordera-Maçanet, i que acompanyi el canvi de titularitat amb la dotació econòmica corresponent per poder-ne fer la duplicació.

Santi Vila va assegurar que l'afer ja està "madur" i que, de fet, confia que el Ministeri l'inclogui "dins l'agenda de temes a desencallar properament". El conseller de Territori també va reclamar el suport de la resta de diputats per poder "pressionar l'Estat i, entre tots, aconseguir el traspàs".

Vila també va recordar que tirar endavant l'obra permetrà millorar no només la mobilitat a les comarques gironines, sinó també les connexions amb l'àrea metropolitana. "Garantirà que l'accés a Barcelona es pugui fer pel litoral o per l'interior", va precisar el conseller.

L'objectiu de la Generalitat és que l'actual N-II, a partir de Maçanet, es dupliqui fins arribar a l'alçada de Tordera (Maresme). Des d'allà, la nacional es farà entroncar amb la C-32, l'autopista del Maresme, que precisament ara s'estendrà fins arribar a Blanes i a Lloret de Mar.

Durant la seva intervenció al Parlament, en matèria d'infraestructures, Vila també va destacar altres projectes impulsats pel Govern a les comarques gironines. Es va referir, per exemple, al futur baixador del TAV a l'aeroport de Girona, a la implantació del servei de rodalies i la seva extensió fins al Maresme o a la prohibició de la circulació de tràilers per la N-II.

Segrest per part d'Aena

D'altra banda, Santi Vila també va fer referència a la situació de pèrdua de passatgers que viu l'aeroport de Girona. El conseller va advertir que el principal handicap que viu l'equipament és "el segrest per part d'Aena" i va defensar "una dinàmica de competència, de liberalització" del model aeroportuari que permeti fixar una política de taxes pròpia.

"Això ens donaria una finestra d'oportunitat per evitar el que és una pràctica de canibalització per part de l'aeroport del Prat", va dir Santi Vila. El conseller de Territori també va recordar que "més del 50% dels beneficis d'Aena es generen a l'aeroport de Barcelona i al sistema aeroportuari català".

Per últim, Vila va assegurar que la Generalitat no ha desatès ?l'aeroport de Girona aquesta ?legislatura. "Hem continuat invertint en màrqueting, prement els punys perquè aquest és un tema delicat arran de la vigilància a què sotmet l'autoritat europea", va concloure.