Més d'un centenar de persones van participar ahir en una marxa ciclista i a peu contra la perllongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Els assistents, que van sortir de Blanes i Lloret de Mar a primera hora del matí, van recórrer el traçat per on hauria de passar aquesta carretera i que, tal com denuncien, afectarà zones boscoses i paratges de gran interès natural com l'espai de Sant Pere del Bosc o l'Àngel i les Alegries.

L'acció, organitzada per les penyes ciclistes i els centres excursionistes de Blanes i Lloret de Mar -adherides a la plataforma Aturem la C-32-, volia sensibilitzar la població sobre l'impacte mediambiental que generarà l'ampliació de l'autopista.

La marxa ha servit per informar els veïns sobre l'impacte visual i mediambiental que suposarà la prolongació de l'autopista i, al mateix temps, mostrar sobre el terreny el recorregut de la carretera, on s'instal·laran els ramals o per quina zona s'ha previst que passi la via.

La plataforma social Aturem la C-32 va explicar que ja han recopilat unes 2.000 firmes en contra de l'ampliació de l'autopista fins a la comarca de la Selva. A més, va detallar que tenen previst presentar al·legacions al projecte. "El 18 de maig és l'últim dia per presentar al·legacions i per això estem treballant per presentar les nostres queixes a tot el projecte en conjunt i ho adjuntarem amb les signatures que hem aconseguit recopilar", va explicar un dels portaveus de SOS Lloret, Joan Carles Lozano, una de les diverses entitats que conformen la plataforma. Segons Lozano, l'associació espera arribar a les 10.000 firmes abans del mes de setembre.

El portaveu de SOS Lloret i el vocal de la Penya Ciclista de Lloret de Mar, Marc Planesas, va explicar que la plataforma continuarà treballant per mostrar el rebuig social al projecte i per informar a la població sobre aquesta infraestructura que, tal com denuncien, no servirà per millorar la mobilitat urbana entre Blanes i Lloret de Mar. "Hi ha un gran desconeixement entre els veïns de la zona perquè tant la Generalitat com els consistoris respectius no volen que la gent ho sàpiga. Segons els estudis que el Departament de Territori ens ha ensenyat, amb la prolongació de l'autopista, el trajecte entre les dues poblacions de la Selva només es reduiria 40 segons", va comentar Lozano.

Des de les entitats critiquen que l'interès en el perllongament no està relacionat amb la millora de la circulació sinó que respon a altres motivacions i demanen que es debatin altres alternatives.