La mitjana de vehicles que van travessar els túnels de Bracons va ser de 7.428 per dia. Es tracta d'un 6 % més que a l'abril del 2014 (7.012 vehicles) i la xifra més elevada de mitjana d'ús des que van ser posats en servei a l'abril del 2009. La mitjana de l'abril del 2010 va ser de 5766 vehicles, la del 2011 de 6.430, la del 2012 de 6485, la del 2013 de 6.245 i la del 2014 de 7.017.

La mitjana assolida a l'abril passat és la més elevada des de l'entrada en servei, quan van posar l'objectiu d'una mitjana de 9.000 vehicles. La mitjana que més se li apropa és la de l'octubre del 2014 que va pujar a 7.054 vehicles.

Les xifres més elevades d'ús coincideixen amb períodes de vacances o d'organització d'activitats a la Garrotxa.

Estanis Vayreda (regidor de Promoció Municipal per CiU) ha explicat que la xifra assolida té l'origen en la Setmana Santa. Olot va fer un mercat modernista per tal d'atraure visitants i la ciutat es va omplir. També ha enumerat la celebració del festival literari Mot i del Sismògraf, dedicat a la dansa contemporània. A més ha recordat que l la marxa pedestre Traiwalker va tenir la sortida a Olot en un dissabte d'abril.

Els màxims assolits per l'abril han superat fins i tot els nivells de les Festes del Tura. El maxim assolit pel setembre de festes va ser de 6.900 vehicles al 2013.

Per a Vayreda la celebració d'esdeveniments ha aconseguit incrementar l'hàbit dels habitants d'Osona i del conjunt de la Catalunya Central d'arribar a Olot a través dels túnels. Es tracta d'una tendència que no té res a veure amb les obres de l'Eix Transversal, les quals van ser acabades pel gener del 2013.

També ha indicat que les celebracions anuals olotines ja han entrat en els hàbits dels habitants d'Osona i de la Catalunya Central. Per exemple, en la passada celebració del Primer de Maig, la cua de vehicles que volia accedir a la Garrotxa abastava tot el viaducte de mas Rubió fins a l'entrada de la boca del primer túnel.

Les retencions en dies de celebracions importants a Olot i en temps de vacances -segons Vayreda- han fet evident la necessitat de les variants de les Preses i d'Olot.

La circumval·lació d'Olot ha estat definida -en diverses ocasions per Josep Maria Corominas (alcalde d'Olot per CiU) com una necessitat urgent pel progrés d'Olot. Per això fa temps que reclama un consens polític que contribueixi a no allargar els tràmits burocràtics i allunya l'inici de l'obra.