La incomunicació de les Planes d'Hostoles i de Sant Feliu de Pallerols per telefonia mòbil arriba al cinquè dia, ja que ahir al vespre Telefónica encara no havia resolt l'avaria que dilluns va inutilitzar l'estació que cobreix la zona. Ahir, l'alcalde de les Planes, Eduard Llorà, es va mostrar indignat per la manca d'informació de la companyia, tant pel que fa a la situació de l'avaria com per a la previsió de reparar-la.

Telefónica va explicar a aquest diari que dijous a les 11 de la nit va donar per resolta la incidència, però que ahir al matí l'estació va tornar a fallar. L'empresa hi va enviar un equip tècnic, que ahir a la tarda encara hi treballava sense poder concretar exactament de quin tipus de problema es tractava ni quan estaria solventat. De totes maneres, la companyia confiava restablir el servei en el transcurs de la nit passada o d'avui.

L'origen del problema va ser una tempesta elèctrica, que va fer caure un llamp a tocar de l'estació base de Movistar a les Planes d'Hostoles.

L'alcalde d'aquest municipi de la Garrotxa, Eduard Llorà, va explicar que la cobertura de telefonia mòbil va començar a fallar dilluns a partir de les 10 de la nit. Llorà va lamentar que «no se'ns ha donat cap explicació, ni de previsió ni de solució, ni se'ns ha concretat el temps que ha de durar». Tota la informació que Telefónica ha donat a l'Ajuntament de les Planes, tal com va remarcar el seu alcalde, és «que havia fallat una antena». Llorà va incidir en el fet que, tot i tenir un número d'atenció telefònica diferent, l'empresa no facilita al Consistori cap informació més de la que donaria a un ciutadà.

Problemes habituals

A banda d'aquesta incidència puntual, l'alcalde va assegurar que els problemes de cobertura a les Planes d'Hostoles són habituals, ja que «tenim molts problemes al nucli antic i a la part més alta del poble»; igual que «en els capítols amb qualsevol inclemència climatològica». Eduard Llorà va remarcar que «exigim que es posi una solució» i va avançar que, «quan això s'hagi resolt valorarem la situació i si hem de fer alguna queixa més formal».