Col·locaran dos nous radars de tram a la N-II a Agullana i a la C-66 a Corçà

Trànsit ha tret a licitació la instal·lació dels cinc nou aparells a la xarxa viària de Catalunya per valor d'1,8 milions

30.06.2015 | 07:36
El radar per trams que hi ha a la variant de Girona, en una imatge d´arxiu · Aniol Resclosa

Dos nous radars de tram a la província de Girona en breu. Això és el que preveu el Servei Català de Trànsit en treure´n a licitació la seva instal·lació. Amb aquests dos nous aparells, a la xarxa viària gironina hi haurà en marxa cinc radars de tram instal·lats a les principals vies: N-II, C-65, C-66 i la variant de Girona. L´objectiu de col·locar els aparells és reduir la sinistralitat a la carretera.

L´alta sinistralitat a les carreteres s´ha cobrat 16 vides a la província de Girona des de principis d´any. A fi d´evitar-ho i perquè l´accidentalitat vagi a la baixa, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha decidit instal·lar nous radars de tram. Justifica el projecte en què els experts coincideixen que les petites reduccions en la velocitat de circulació comporten notables disminucions d´accidentalitat i mortalitat.

En total s´instal·laran dos nous aparells a la xarxa viària gironina. Un d´ells es col·locarà a la N-II al seu pas per l´Alt Empordà. N´hi haurà dos per controlar els dos sentits del tram de carretera que transcorre entre Agullana i Capmany. Es controlarà la velocitat durant 2,9 quilòmetres tant en sentit Figueres com en direcció la Jonquera.

L´altra instal·lació es farà a la C-66 i comprendrà també dos aparells en ambdós sentits de la circulació –sentit Bordils i sentit Corçà– durant 8,7 quilòmetres entre els municipis de Corçà, Rupià, la Pera, Flaçà i Sant Joan de Mollet.

En les dues vies, la velocitat màxima és de 100 quilòmetres per hora i per tant, el que es busca és que els conductors no superin aquest límit.

Són dues carreteres on hi ha un gran volum de trànsit diari. A la N-II sobretot per la gent que va o ve de França i a la C-66 durant l´estiu, per la gent que circula cap a la Costa Brava.

Aquests tipus d´aparells registren les matrícules dels cotxes a inici i final de tram a través de càmeres, i si se supera la velocitat mitjana permesa es sancionarà el conductor.

L´objectiu és que els vehicles mantinguin sempre la mateixa velocitat i evitar situacions típiques, com és veure els conductors frenar quan saben que es trobaran un radar i que llavors segueixin conduint per sobre de la velocitat.

Aquest tipus d´aparell de control de la velocitat a les carreteres de les comarques gironines no és novetat a la província. De fet, en aquests moments ja n´hi ha tres funcionant.

El primer que va entrar en funcionament a la demarcació ho va fer al mes de maig de l´any passat. En aquest cas, però, només n´hi ha un parell en un sol sentit de circulació. Es troba instal·lat entre Cassà i Llagostera, a la C-65 i abraça un tram de cinc quilòmetres.

Des del 13 de juny

Els altres dos estan en marxa des del cap de setmana del 13 de juny i estan ubicats a la variant de Girona, a la N-II. Un d´ells es troba en el tram on hi ha els tres túnels de la variant i actualment només s´hi pot conduir a un màxim de 80 quilòmetres per hora. Es tracta d´un recorregut de tres quilòmetres.

L´altre radar de tram de la variant de Girona és ja al final d´aquesta via, entre els municipis de Quart i Fornells de la Selva. Són 4,9 quilòmetres.

La licitació de la instal·lació dels nous radars per tram comprèn la col·locació de cinc nous aparells a tot Catalunya. A més dels gironins, se´n col·locarà un a la C-16 en un tram d´uns 3,5 quilòmetres a Sant Cugat del Vallès; un a l´atura de Cercs de la mateixa via que cobrirà una longitud de dos quilòmetres, i, finalment, un a l´AP-7 a Tarragona, que tindrà un recorregut de 4,1 quilòmetres.

La seva instal·lació tindrà un valor total d´1,8 milions d´euros i un cop s´adjudiqui, segons consta en les clàusules, caldrà que l´obra es faci en un termini màxim de tres mesos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Comarques

Girona negocia la cessió de l´edifici de l´antiga UNED perquè hi vagin entitats

Girona negocia la cessió de l´edifici de l´antiga UNED perquè hi vagin entitats

Les converses amb la Diputació, que és propietària de l'immoble de tres plantes, estan ben...

Música, esports i castells a la Festa Major de Banyoles

Música, esports i castells a la Festa Major de Banyoles

La penúltima jornada de la festa major de Banyoles va començar amb una àmplia...

La UdG coordina una recerca europea per utilitzar energia renovable a la xarxa elèctrica

La UdG coordina una recerca europea per utilitzar energia renovable a la xarxa elèctrica

Científics de la Universitat participen en un projecte per facilitar l'ús de renovables en la...

Maryse Olivé, filla adoptiva de Figueres a títol pòstum

Maryse Olivé, filla adoptiva de Figueres a títol pòstum

La ciutat va homenatjar ahir la dinamitzadora Rosa M. Malé, l'entitat Triangle Blau i el músic...

Llagostera inicia la temporada de teatre amb una obra benèfica

Llagostera inicia la temporada de teatre amb una obra benèfica

Llagostera va estrenar divendres la nova temporada de teatre amb la representació de l'obra...

Declaració d'Independència

 
Consultori

Puigdemont al Parlament

Carles Puigdemont pot declarar la independència aquesta tarda però no ha aclarit si serà simbòlica o efectiva - El Govern espanyol, amb el suport del PSOE i Cs, diu que està disposat a prendre «les mesures que calguin» per evitar que tiri endavant


Enllaços recomanats: Premis cinema