El responsable de Google Educació per al Sud d'Europa, Marc Sanz, va participar ahir en unes jornades a Girona que van comptar amb un miler de professionals del sector docent, en les quals va transmetre que la clau de la innovació en l'aprenentatge és la manera d'introduir la tecnologia a l'escola.

La Fundació Trams, organitzadora d'una cita per donar a conèixer experiències docents basades en l'ús de la noves eines digitals en les aules, va destacar que Sanz va negar que la substitució de llibres per tauletes als centres educatius suposi més motivació dels estudiants.

Aquest responsable de Google Educació va insistir que la motivació i la innovació a les escoles ha de partir d'un canvi en la manera d'introduir la tecnologia.

Marc Sanz es va referir al sistema desenvolupat per la seva companyia, que pretén ser -segons va explicar- una eina segura, simple, ràpida i resolutiva per a totes les parts que formen part de l'educació: l'alumnat, el professorat i els pares i les mares. Tota aquesta iniciativa s'ha desenvolupat en un entorn obert de Google i ofereix als estudiants espais per fomentar l'aprenentatge, la innovació i el coneixement.

El responsable de Google Educació per al Sud d'Europa va subratllar que la feina del professorat és molt important per guiar al seu alumnat en tot aquest nou sistema i els va demanar que innovin a les aules i treguin partit de trobades com la de Girona, en la qual van poder compartir experiències amb companys d'altres centres.

La inauguració de les jornades titulades «Innovació a l'aula» va comptar amb la presència de l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, qui va destacar la importància de la formació actual per als ciutadans del futur.

La primera de les ponències la va dur a terme el catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona José Manuel Pérez, qui va subratllar la necessitat que el món de l'educació prengui consciència de l'era actual, en la qual Internet ha entrat en totes les cases i ha canviat la comunicació entre les persones, la seva percepció del temps i, també, la seva connexió amb el món.

Experiències gironines

Ahir, centres educatius de tot l'Estat van presentar projectes sobre innovació a les aules com va ser el cas de l'escola San Agustín de Albacete, amb un treball sobre realitat augmentada i geolocalització. Per part de les comarques de Girona, el Centre Escolar Empordà va exposar la seva experiència en innovació a través de l'espai i les TIC; mentre que l'institut La Garrotxa, d'Olot, va explicar «Robolot: aprendre jugant amb robòtica didàctica, tecnologia, 3D, creació de videojocs i APPs».

El nombre de participants a les jornades va superar el miler de persones entre professors i interessats de diferent tipus en la innovació educativa.