L'Ajuntament d'Olot ha posat alentidors, senyals verticals de limitació de velocitat fins a 30 quilòmetres per hora, ha repintat els pasos de vianants i ha eliminat un arbre a la recta del carrer Bisbe Vilanova i a la cruïlla d'aquest carrer amb el Sabina Sureda. El carrer Bisbe Vilanova ha estat l'escenari de diferents accidents greus. Dos de mortals entre el 2011 i el 2015 i desenes de topades, amb ferits. Es tracta d'una recta de 300 metres que comença a la plaça Clarà i culmina en una corva tancada a la ronda del Fluvià en direcció a Santa Pau.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), ahir va explicar que la idea d'actuar al carrer Bisbe Vilanova prové de Josep Ferrés (l'anterior regidor de mobilitat). Això no obstant, un factor inesperat ha accelerat el procés. En las visites que va fer als instituts per a les proves d'accés a la universitat, Corominas es va trobar amb un noi que s'havia trencat el fèmur en un accident en una de les cruïlles del carrer Bisbe Vilanova. "Em va a acabar de convèncer -va dir-, que era una actuació imprescindible".

La llarga recta del carrer té dues cruïlles la que dóna al carrer Concepció Vayreda i la dels carrers Sabina Sureda i Anselm Clavé. Es tracta de cofluències molt usades pels usuaris de l'Escola Municipal de Música o del CEIP Malagrida, a més dels veïns.

Per sortir dels carrers transversals -en moltes ocasions-, els conductors han de sortir fins a l'interior del carrer Bisbe Vilonava. L'aparició del vehicle a la via -a vegades- suposa una sorpresa inesperada per als conductors que provinents de la plaça Clarà passen pel carrer. El fet ha estat causa de diversos sinistres.

Per evitar-los, l'Ajuntament primer va activar un pla d'eliminació d'obstacles visuals. Van retirar els contenidors d'escombraries, van talar arbres i van canviar la ubicació de senyals verticals.

Més tard, i en vista que no hi havia una reducció considerable de la sinistralitat, la Policia Municipal hi va instal·lar un marcador de mitjanes de velocitat.

En base a les dades del marcador van poder comprovar que un percentate important de conductors mantenia una marxa adequada. Tanmateix, un percentatge mínim passava pel carrer a velocitats que superaven en molt les limitacions.

Arran de la situació, la Policia va canviar el marcador de mitjanes pel radar convencional de detecció de velocitats. Es tracta d'un detector d'imatges que té l'objectiu de documentar les sancions. Tot i les multes, la sinistrabilitat va continuar