Creen una aplicació per pagar zona blava i recuperar els diners no gastats

Google va seleccionar SomInTec per participar en un programa d'acceleració de "start-ups"

20.07.2015 | 15:07
El creador de SomInTec, Agustí Esparducer -assegut-, amb dos treballadors de l´empresa.

Una jove empresa de Girona, SomInTec, ha dissenyat i posat en marxa una aplicació vàlida per a qualsevol tipus de telèfon mòbil que, a més de pagar la zona blava, permet anul·lar multes i recuperar els diners del tiquet que no s'han gastat -si el conductor ha aparcat menys temps del previst. El sistema s'anomena AparcarE, ja funciona a Lloret de Mar i a l'agost també estarà operatiu a Pals, Calonge-Sant Antoni, Santa Coloma de Farners i Banyoles.

Agustí Esparducer, de 41 anys, és el soci únic de SomInTec, on treballa amb un equip de consultors i programadors especialistes en anàlisi i programació de solucions informàtiques a mida, sobretot per a l'administració pública.

L'empresa es va fundar fa poc més d'un any i mig -al gener de 2014- i entre els seus productes destaquen softwares per a Smart-Phones que permeten denunciar infraccions, gestionar expedients sancionadors i portar el control de notificacions -SOM-PDA, SOM-Den i SOM-Not, respectivament. En la seva curta trajectòria, la companyia ha treballat per a divuit ajuntaments -Palafrugell, Palamós o Figueres, per exemple, a més dels esmentats abans- i associacions com el Grup Mifas. Agustí Esparducer va remarcar el suport que han rebut de consistoris com Lloret o Santa Coloma per desenvolupar les seves plataformes digitals, ja sigui per gestionar els expedients sancionadors de les policies locals o les PDA dels vigilants de les zones d'aparcament de pagament.

A l'abril, Google va irrompre a la curta història de SomInTec. El gegant d'internet va seleccionar l'empresa gironina per participar en la segona edició a Barcelona d'un programa de preacceleració de start-ups-empreses de nova creació que, normalment, estan vinculades al sector tecnològic. Es tracta del Google Launchpad, una iniciativa que es pot traduir com a "plataforma de llançament" i que, entre el 15 i el 20 d'abril, va posar una trentena d'experts internacionals -mentors- a l'abast d'emprenedors. Durant aquests cinc dies, els responsables de catorze empreses espanyoles escollides per Google van treballar intensament per tal de resoldre dubtes, aprendre i millorar els seus projectes. Entre elles, SomInTec.

Dos anys amb Google

La seva relació amb Google, però, encara no ha acabat, ja que la start-up gironina va ser una de les tres seleccionades -juntament amb una de gallega i una altra de basca- per fer-ne un seguiment de dos anys. Durant aquest temps, Google pot demanar-los que expliquin la seva experiència en trobades a d'altres països i, alhora, tenen la possibilitat de fer consultes als mentors que van conèixer a Barcelona -un contacte que Esparducer ja ha utilitzat.

SomInTec va presentar la seva candidatura per participar en el Launchpad de Google, que "buscava empreses amb producte nou, tecnologia nova i sense capital al darrere", va explicar Esparducer. Després -va afegir-, del seu catàleg de productes "van valorar com a cosa molt innovadora" l'aplicació per a zones blaves AparcarE.

Per al fundador de SomInTec, l'experiència ha estat molt positiva perquè "cada jornada, Google et posa a la taula un consultor especialitzat de tot el món per a cada cosa, per a producte, màrqueting, disseny d'aplicacions... que t'explica com solucionar un problema des de totes les vessants". A més, SomInTec va arribar al final d'aquella setmana amb un full de ruta que l'empresa ja està aplicant ara perquè, com va reconèixer el seu creador, "creixíem molt ràpid, però descontrolat" i l'experiència "ens va ajudar a focalitzar molt cap a on anar".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema