Tancar l'aeroport de Girona durant uns mesos no semblava un fet impossible fa un temps. Així ho va explicar ahir el delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, que va detallar que la passada temporada d'hivern es va plantejar la possibilitat de clausurar l'equipament de Vilobí d'Onyar a causa del baix trànsit d'avions. De fet, les alarmes es van disparar quan Ryanair no descartava l'opció de deixar de volar a Girona a l'hivern i es presentava una programació de pocs vols, entre el novembre del 2014 i el març del 2015, per a l'aeròdrom gironí.

Va ser llavors quan va existir aquesta amenaça de tancar l'aeroport, que finalment es va evitar perquè la companyia irlandesa va confirmar que operaria 14 rutes durant l'hivern. Sobre la nova temporada, Casadesús va avançar que ja s'ha descartat haver d'aplicar la mesura de clausurar l'equipament el proper hivern. Pel que fa a Ryanair, entre el novembre d'enguany i el març del 2016 preveu fer 13 connexions a Girona.

Casadesús va fer aquesta valoració ahir en la roda de premsa de balanç de les dues últimes legislatures de la delegació de la Generalitat a Girona. Del mateix tema, Casadesús va afegir que si l'aeròdrom de Vilobí se situa per sota del llindar de dos milions de viatgers anuals, això tindria un «impacte negatiu» per al territori gironí. El delegat del Govern va explicar que, segons un estudi de la mateixa Generalitat, un aeroport amb menys de dos milions de passatgers cada any repercutiria de manera negativa en l'economia de la demarcació de Girona.

Per això, Casadesús va considerar que es preveu que l'equipament de Vilobí «toqui fons» la propera temporada d'hivern i va afegir que a partir de l'estiu del 2016 es confia «remuntar» el nombre d'usuaris, ja que s'espera comptar amb més vols de Ryanair, la incorporació de la companyia Jet2.com i la possible recuperació de l'aerolínia Wizz Air.

Finalment, el delegat del Govern català va afirmar que hi ha un projecte «consolidat» per recuperar el vol entre Girona i Madrid a finals de setembre. Casadesús va informar que s'ha d'acabar de concretar l'operació, malgrat que no va voler anunciar el nom de la companyia. Tot apunta que es tracta de la nova aerolínia Flyinfiniti, que fa prop d'un mes i mig ja va comunicar la seva intenció de fer la connexió Girona-Madrid a partir d'aquest setembre.