La Costa Brava i el Pirineu de Girona s'han promocionat aquests dies en el marc del festival de música Heineken Jazzaldia de Sant Sebastià, en què també hi ha hagut un espai gastronòmic que ha ofert productes amb denominació d'origen vinculats al Pirineu, entre aquests alguns amb DO Empordà.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, de la Diputació de Girona, ha estat present un any més en la cinquantena edició del festival Heineken Jazzaldia de Sant Sebastià, juntament amb l'Agència Catalana de Turisme i la marca Pirineus. L'objectiu ha estat donar a conèixer l'oferta turística de les marques Costa Brava i Pirineu de Girona, a més de fidelitzar el mercat basc, la cinquena comunitat autònoma que més visita la demarcació de Girona, per darrere d'Andalusia, Castella i Lleó, Madrid i Aragó.

En l'àrea de la fira que ha estat situada a la terrassa del Kursaal de la platja de Zurrieta durant el festival també hi ha hagut un espai gastronòmic en què el visitant podia degustar productes amb denominació d'origen vinculats a la DO Empordà.

Les àrees que més interès han despertat són el turisme actiu i, en especial, les rutes a peu pel Pirineu i les Vies Verdes; també s'ha demanat molta informació de municipis concrets com ara Begur, Calella de Palafrugell, Roses, Cadaqués, Tossa de Mar, Vall de Núria, Figueres, Girona i els parcs naturals del cap de Creus i de la Zona Volcànica de la Garrotxa. La majoria de consultes procedien de persones que ja han fet una reserva prèvia a la demarcació i en volen ampliar la informació.

El perfil del sol·licitant d'informació turística de les comarques gironines correspon a famílies i a parelles joves que viatgen amb cotxe particular i que ja tenen la reserva feta a càmpings o a hotels amb encant dels municipis de la Costa Brava.

En aquesta edició del festival, la cantant empordanesa Sílvia Pérez Cruz va actuar dijous al vespre i els cantants i músics catalans Andrea Motis & Joan Chamarro Group ho fan avui, a les vuit del vespre.