Olot es planteja posar un radar a l'avinguda d'accés a l'hospital

La velocitat és la causa de la major part dels accidents
La ciutat està per sobre de la mitjana de sinistralitat catalana

29.07.2015 | 10:11
Aparell de radar per al control i sanció d´excessos de velocitat.

L'increment del trànsit i els excessos de velocitat a l'avinguda Països Catalans han fet que l'Ajuntament d'Olot es plantegi posar-hi una caixa per al radar mòbil. L'avinguda comunica la carretera de Sant Joan de les Abadesses amb l'Hospital d'Olot i comarcal de la Garrotxa. L'Ajuntament - en diferents ocasions- ha posat el panell electrònic de mostres de velocitat a l'avinguda, però no ha obtingut resultats. És a dir, un mínim de conductors -comptabilitzat al voltant del 5%- prem en excés l'accelerador en els 800 metres de recorregut de l'avinguda.
Ho fa fins a l'extrem que -fa uns mesos- el sistema del cartell indicador de mitjanes de velocitat hi va detectar un vehicle que marcava 147 quilòmetres per hora i un altre 125 quilòmetres per hora. Van marcar les velocitats a ple dia i, cal dir, que el límit de velocitat de l'avinguda és de 50 quilòmetres per hora.
Per tal d'aturar una pràctica que és considerada de perill per la municipalitat, l'Ajuntament s'ha plantejat la possibilitat de deixar-hi un radar dins d'una caixa poc visible durant una temporada. Olot disposa d'un radar mòbil que de manera alterna és instal·lat a caixes situades a l'avinguda Santa Coloma (prop de la benzinera) a les Tries (prop de la benzinera), a l'avinguda Madrid (prop de l'IES Bosc de la Coma), al vial Sant Jordi (prop de l'avinguda Bolívia), a la carretera de Riudaura (prop de l'IES Garrotxa) i a la carretera de la Canya (prop del carrer mestre Moner).
L'Ajuntament no defuig la possibilitat de treure una de les caixes ja posades. Si optés per aquesta possibilitat, ho faria en base als estudis de mitjana de velocitat que la Policia Municipal ha treballat en els darrers temps.
L'Ajuntament fa temps que treballa amb tot tipus de mesures per reduir una mitjana d'accidents amb ferits que és superior a la mitjana catalana. No és que els esforços no hagin donat fruits, la reducció envers el 2011 ha estat del 15%, però encara falta un 15% per arribar al nivell de les altres localitats catalanes similars a Olot.
L'acció del municipi contra la velocitat és la que marca el Pla de Mobilitat Sostenible i Segura. A més de controls amb sanció -com és el cas dels radars-, el Pla aconsella mesures en la via pública. És tracta d'obstacles com els del carrer Bisbe Vilanova. Es tracta d'una recta d'uns 800 metres, on han tingut lloc sinistres importants. També aconsella la senyalització dels passos de vianants i l'ús de controls semafòrics.
Es tracta d'elements que -a més d'alentir la velocitat- contribueixen a evitar les distraccions: trucar amb mòbil, menjar o mirar als costats. Les distraccions causen molts sinistres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema