Ryanair considera que els aeroports de Girona, Reus i Barcelona són "perfectament compatibles", si bé defineix tant el de Girona com el de Reus com destins "turístics" amb una alta estacionalitat.

El director de Vendes i Mercadotècnia a Espanya, José Esparteroo, ha reconegut que el trasllat de Ryanair a Barcelona va suposar per a Girona "perdre un ampli volum de passatgers que decidien aterrar a l'aeroport gironí pel preu."

Tot i així, ha subratllat que "Barcelona no és competència de Girona o Reus", ja que "són aeroports molt diferents". Els veritables rivals d'aquestes instal·lacions, ha dit, són altres destins secundaris d'al voltant d'Europa, que a més "poden oferir preus més competitius per a les aerolínies.

Tant Espartero com el responsable de Noves Rutes de la companyia, Luis Fernández-Mellado, han assegurat que Barcelona és "un destí estratègic per a la companyia" i que preveuen créixer els anys vinents, tant en vols nacionals com internacionals.

L'aerolínia irlandesa preveu transportar un de cada tres passatgers a Europa l'any 2020, arribant a traslladar 120 milions de viatgers, gràcies a l'increment de la seva flota d'avions, que passarà dels 315 actuals a 520 aeronaus el 2024, entre d'altres factors.

Fernández-Mellado, ha assenyalat que Ryanair, que compta amb 72 bases a Europa, es defineix com una empresa "paneuropea", per això pretén ser "igual de forta a Espanya que a Polònia."

Els 520 avions que tindrà Ryanair el 2024, que ja han estat demanats en ferma a Boeing, juntament amb l'alt índex d'ocupació dels avions, que aquest any ha superat el 90 %, representen una "total garantia per a qualsevol aeroport a Europa", ha dit el directiu espanyol.

Espartero, de la seva banda, ha recordat que aquest any la companyia celebra el seu 30 aniversari i que el creixement ha estat enorme en aquestes tres dècades: dels 5.000 passatgers que es van transportar el 1985, aquest any es preveu tancar amb un total de 103 milions de viatgers.

Segons dades analitzats per la pròpia empresa, el cost mitjà d'un vol amb Ryanair és de 47 euros, mentre que amb Norwegian Airlines, una altra companyia de baix cost, és de 81 i amb l'alemanya Lufhtansa arriba a 230 euros de mitjana.

Preguntat per com aconsegueix aquesta diferència en el preu final del bitllet respecte a les altres aerolínies, Espartero ha assenyalat que "la puntualitat en els vols i el baix índex de cancel·lació" que té l'empresa irlandesa són "els pilars bàsics d'aquest model".

L'aerolínia començarà a operar des de Castelló el 15 de setembre i aplaudeix que aquest aeroport sigui "lliure i no estigui subjecte a les condicions d'AENA" i pugui tenir "una política comercial més semblant a la d'altres aeroports europeus".

En relació amb les taxes aeroportuàries, Fernández-Mellado ha fet referència a les declaracions del mes de juliol passat de la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, que va dir que "ni una sola companyia aèria està demanant la baixada de taxes".

"Són unes declaracions totalment fora de lloc. Sempre hem estat contundents amb AENA i el Govern", ha comentat Fernández-Mellado, que ha avisat que la situació hauria de canviar aviat "perquè Espanya sigui competitiva" com altres destins d'Europa.

També ha advertit que el model aeroportuari que hi ha a Espanya és només "equiparable, a nivell europeu, al de Romania", ja que als altres països europeus els aeroports "són de propietat privada i poden negociar lliurement el preu de les taxes amb els seus clients (aerolínies) d'acord amb objectius, com per exemple el volum de passatgers transportats".