Territori presenta la variant d'Olot però no té els diners per construir-la

L'execució té un cost de 124 milions d'euros, set més dels previstos per les millores ambientals que s'hi han introduït

08.08.2015 | 07:27
Josep Maria Corominas i Santi Vila, ahir, al saló de plens d´Olot.

El conseller de Territori, Santi Vila, va explicar, ahir a Olot, que el pressupost de la variant d'Olot que correspon a la Generalitat va dels 117 als 124 milions. «Aquest cap de 7 o 8 milions de diferència -va precisar-, té a veure amb la incorporació de propostes que han sortit del territori destinades a minimitzar encara més l'impacte ambiental i garantir que la ferida sigui mínima». La variant d'Olot surt de Codella a les Preses i tindrà una longitud de 3,5 quilòmetres. Estarà formada per dues calçades separades i tindrà un túnel de 2,5 quilòmetres.

Vila va explicar les millores al projecte de la variant als alcaldes i partits polítics de la comarca en un acte que va tenir lloc al Saló de Plens d'Olot però l'alcalde de la ciutat, Josep Maria Corominas, va admetre que encara no hi ha els diners necessaris per construir la nova carretera. Corominas va dir: «Està absolutament dissenyada i acabada i absolutament pendent de tenir els diners per poder-la executar».

El conseller va refermar l'afirmació de l'alcalde d'Olot que el projecte de la variant està del tot acabat. Corominas ho havia afirmat a l'inici del ple del dijous 30 de juliol. Sobre el projecte, el conseller va explicar: «És un projecte de llarg recorregut, on hi ha hagut molt i molt de diàleg amb tots els actors implicats: la ciutat d'olot, les Preses, la Vall d'en Bas, el Parc Natural i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). Va matisar: «Amb l'ACA per les afectacions que hi pugui haver a nivell territorial». Va afegir:?«Creiem honestament, doncs, que la Generalitat ha complert amb el compromís de legislatura i per tant hem culminat la redacció d'aquest projecte constructiu».

La idea de la Generalitat -segons ell- és que la variant d'Olot sigui una prioritat durant la propera legislatura. «Jo crec -va afirmar- que s'ha de trobar una solució a les les molèsties del Vial Sant Jordi» i va afegir que està «en aquests moments pressionat per una intensitat de mitjana de 20.000 vehicles diaris».

El conseller va estar acompanyat de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas. El primer regidor va reclamar l'activació de la part de la variant que correspon a l'Estat. La que ha d'anar de l'Hostal del Sol a la rotonda de can Tresserras (N-260-C-26) i completar la circumval·lació d'Olot. «Demano -va exclamar- que administració de l'Estat ens contesti d'una vegada les al·legacions que li vàrem presentar. Olot, la Vall de Bianya i el Consell Comarcal de la Garrotxa -per al febrer-van presentar al·legacions per excloure la Vall de Bianya i fer un túnel a l'Hostal del Sol que no han estat contestades. La circumval·lació d'Olot des de Bracons consta de 3 parts (la primera és la variant de les Preses responsabilitat de la Generalitat). Santi Vila va avançar que faran dues rotondes a la travessa de la C-152 per tal de mitigar el temps d'espera per la variant.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema