El tram gironí de l'AP-7 registra el millor primer semestre dels últims cinc anys

Entre el gener i el juny del 2015, el pas mitjà de vehicles ha augmentat un 6% respecte al mateix període del 2014

11.08.2015 | 07:15
El tram gironí de l´AP-7 ha registrat un millor balanç respecte als darrers cinc anys · Marc Martí

El tram gironí d´autopista (el traçat de l´AP-7 entre la Jonquera i Montmeló) ha viscut el millor primer semestre dels últims cinc anys en registres de trànsit. Entre el gener i el juny d´aquest any, la intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles en aquest tram ha superat el llindar dels 40.000 automòbils (entre turismes i camions). Això suposa, per a un primer semestre d´aquest traçat, el millor registre des del 2011. De fet, la darrera vegada que la IMD va sobrepassar, entre el gener i el juny, el llindar dels 40.000 vehicles va ser el 2010. Aquest augment també es fa evident si es compara el primer semestre d´enguany amb el mateix període de l´any passat (llavors la IMD va ser de més de 37.700 vehicles). En percentatge, l´increment és d´un 6%.

En concret, entre el gener i el juny d´aquest any, tots els mesos han aconseguit un millor resultat respecte al 2014. Pel que fa al nivell de trànsit, la IMD ha superat els registres de fa cinc o sis anys en tres dels sis mesos. La IMD del gener del 2015 del tram gironí d´AP-7 ha estat de 33.001 vehicles; el rècord per a aquest mes des del 2010. Un altre cas és el maig d´enguany, perquè s´ha registrat una IMD de 45.872 automòbils. Es tracta de la millor dada del cinquè mes de l´any des del 2009. Per acabar, la IMD del juny del 2015 del tram gironí d´autopista ha estat de 46.056 vehicles; també és el rècord per a aquest mes des del 2010.

Pel que fa als motius d´aquest augment de trànsit, Abertis assenyala que es deu a tres factors. Per començar, la recuperació econòmica que ha afavorit l´increment del trànsit al tram gironí d´AP-7 i que ha capgirat la tendència negativa.

Un altre factor, segons la concessionària, és la prohibició del pas de camions al tram gironí de la N-II. Des del 19 d´abril del 2013, els vehicles pesants de quatre eixos o més estan obligats a circular, amb bonificacions, per l´AP-7 (excepte en els moviments interns). Ara bé, des del febrer d´aquest any, els camions poden tornar a circular per la N-II entre Sils i Maçanet de la Selva.

Finalment, Abertis (que gestiona el traçat de l´AP-7, entre la Jonquera i Montmeló, a través de la seva filial Acesa) considera que el tercer factor que ha contribuït al creixement del trànsit ha estat la finalització de les obres al tram gironí d´autopista. El juliol de l´any passat es va inaugurar la sortida de Vilademuls i des de llavors la circumval·lació de l´AP-7 de Girona està completa.

En aquesta línia, les dades del juny de la circumval·lació de Girona també apunten cap a una tendència d´augment de trànsit. Malgrat que encara no hi ha registres definitius del juliol del 2015 i, per tant, no es pot valorar el primer any sencer de la circumval·lació de Girona, entre Vilademuls i Fornells de la Selva, l´increment és bastant notable.

Així, la IMD del juny d´aquest any del tram d´AP-7 entre Vilademuls i Fornells (amb els moviments interns gratuïts inclosos) va ser de 54.354 vehicles. Això suposa un creixement del 16% si es compara amb el juny del 2014, ja que la circumval·lació de Girona (sense estar completada) va registrar aleshores una IMD de 46.887 automòbils.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema