L'Ajuntament de Ripoll ha creat una nova àrea que se sumarà a partir del setembre a les ja existents. Es tracta de la d'administració general, des d'on es gestionaran serveis jurídics, secretaria, informàtica i protocol. A més també inclourà una unitat de compres, per tal de centralitzar les adquisicions que faci l'Ajuntament i controlar també els contractes de serveis que s'hagin signat per a l'explotació de locals públics.

Amb aquesta unitat es pretén acabar amb el funcionament intern de l'Ajuntament fins ara, on cada àrea realitzava les compres de forma individualitzada. Una persona jurídica es farà càrrec d'aquestes compres i del seguiment perquè es compleixin els plecs de clàusules aprovats en locals de titularitat pública.

El regidor de serveis econòmics del consistori Josep Maria Creixans (CDC) ho va anunciar en el darrer ple municipal, mentre es debatia l'expedient per a l'adjudicació del contracte de gestió i explotació del servei de bar del Centre Cívic Eudald Graells, després de la renúncia voluntària del darrer adjudicatari. Va ser en resposta a una advertència de la cap de l'oposició, la republicana Teresa Jordà, que va lamentar que fins ara cap consistori -ni tan sols els dos que ella mateixa va dirigir- hagi estat capaç de controlar les adjudicacions que s'havien fet. Per això va demanar més "fiscalització" per evitar que es repeteixin situacions com ara la que va afectar aquell mateix equipament. Segons Jordà s'hi havien realitzat "timbes" una pràctica que ja prohibia el plec de clàusules. Creixans reconeix que va haver d'intervenir la policia local per evitar que s'hi jugués amb diners.

A banda de la creació de la unitat de compres, l'equip de govern convergent també ha endurit els plecs de clàusules administratives per a l'adjudicació d'aquesta mena d'establiments. Entre aquestes es demana un compromís en les normes bàsiques de neteja, i el control trimestral dels pagaments tributaris i de la seguretat social.