Dos vols de Ryanair pateixen 6 hores de retard en no haver-hi cap avió de recanvi

Els passatgers i afectats consideren que les retallades de la companyia a Girona provoquen aquesta situació

24.08.2015 | 07:16
Viatgers afectats pel retard dels vols, fent cua per aconseguir explicacions i solucions de Ryanair

Desenes de persones van haver d'esperar ahir quasi sis hores a l'aeroport de Girona perquè no hi havia cap avió que substituís el que s'havia avariat a París. Això és almenys el que algú del personal de terra va confessar als passatgers que havien de sortir al matí cap a Palma de Mallorca i cap a Londres. Abans que Ryanair reduís les seves prestacions a Girona, hi havia un avió per a qualsevol contingència

Dos importants retards en vols de la companyia Ryanair van deixar desenes de viatgers esperant durant més de cinc hores a l'aeroport de Girona. A més dels dos esmentats, de primera hora del matí, la resta de vols de la compamyia que havien de sortir abans de la tarda van acumular retards menors, d'una mitja hora. A la terminal gironina s'aplegaven ahir els viatgers indignats, als quals la companyia va informar únicament que el retad es devia a una «situaxió extraordinària» i que quedava exempta per tant compensar econòmicament els afectats. Personal de la compayia Ryanair a l'aeroport va assegurar a alguns passatgers que abans de les retallades de vols que l'aerolínia ha efectuat a Girona hi havia un avió de recanvi en aquest aeroport per solucionar possibles eventualitats, però que ara ja no existeix i davant qualsevol incidència ha d'arribar una aeronau d'alguna altra ciutat.

Els viatgers que ahir a les 6.20 del matí avien de sortir cap a palma de mallorca en un vol de Ryanair es van haver d'esperar fins les 11.54, quan l'avió es va enlairar. No el que havien de prendre, ja que es va avariar i es va quedar a París la nit anterior en lloc de fer nit a Girona com estava previst, sinó que va arribar expressament des d'una altra ciutat. Això va provocar que s'endarrerís també el vol Girona-Londres-Stanted, ja que l'havia de dur a terme la mateixa aeronau. En lloc de sortir a les 9:30 com estava previst, l'avió amb destinació a la capital britànica es va enlairar a les 15:30. Cinc hores i mitja de retard en el primer cas i 6 hores en el segon, que els viatgers van passar a la terminal, intentant esbrinar què passava i entre la indignació i la resignació.

Sorprenentment, i sense que serveixi de precedent, la companyia irlandesa va obsequiar els passatgers afectats amb tiquets a bescanviar en el bar de la terminal per menjar i beure. Algun passatger afirmava irònicament que «es tracta només d'un rentat de cara».

Retallades de Ryanair

Segons va informar a aquest diari un dels passatgers que es dirigien a Palma de Mallorca, una representant de Ryanair a l'aeroport va reconèixer que el retard era en bona part a causa de les retallades vols i d'avions que la companyia irlandesa ha efectuat els darrers mesos a Girona. La treballadora de terra va explicar que abans Ryanair disposava d'un avió«de recanvi» a la seva base de Girona, en previsió de qualsevol incidència. Les retallades van eliminar aquest avió. L'aeronau que ahir s'havia de dirigir a Palma havia d'arribar dijous a la nit des de París i fer nit a l'aeroport de Girona per viatgar a primera hora a les Balears, però una avaria el va fer quedar a París, i ahir al matí Ryanair no tenia cap avió a Girona per a substituir-lo.

De retruc, això va provocar el retard del vol Girona-Londres Stanted, ja que la ruta l'havia de cobrir la mateixa aeronau una vegada retornada de Palma de Mallorca.

Sense compensació

La indignació dels passatgers va créixer més tard, quan van rebre quasi consecutivament dos emails de Ryanair. En el primer se'ls explicava que si el retard és de més de dues hores, tenien dret a uns eguit de compensacions. En el segon se'ls deia que en no ser el retard atribuïble a la companyia -i això que el personal de terra havia assegurat que es tractava d'una avaria de l'avió- no hi hauria tal compensació. Aquest és el text del segon correu electrònic: «Hem fet tot el raonablement possible per evitar al principi, i després reduir, el retard del vol. Com que va ser causat per motius fora del nostre control (circumstàncies extraordinàries) lamentem que d'acord amb l'EU261/2004 no hi ha compensació monetària». Naturalment, en cap moment es va concretar als viatgers de quina «circumstància extraordinària» es tractava, i l'única versió que tenen és la de l'avaraia d el'aparell. Tanmateix, ningú no té cap esperança de cobrar cap compensació.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema