Els mossos han organitzat per primer cop trobades amb motoristes per recordar-los els consells bàsics de seguretat. La sinistralitat en les motos no baixa amb la mateixa proporció que a la resta de vehicles i, per això, volen que els conductors vagin encara amb més compte. Per arribar fins als motoristes, els mossos han demanat la complicitat als venedors dels concessionaris de Girona, que ofereixen als seus clients la possibilitat de participar a les sessions.

Allà, se'ls dóna consells i se'ls recorda, per exemple, que han d'anar ben vestits i calçats tot i la calor. «A l'estiu l'asfalt pot estar a 50 graus, qualsevol caiguda vol dir deixar-s'hi la pell», alerta el caporal de Trànsit Xavier Duran. L'àrea regional de Trànsit dels Mossos d'Esquadra organitza diverses activitats per fomentar la mobilitat segura. En aquesta línia, enguany han volgut posar l'accent en les motocicletes. I ho han fet per dos motius. Per una banda, perquè durant l'època d'estiu l'ús de les dues rodes creix molt. I d'altra banda, perquè les dades de sinistralitat els indiquen que la tendència a la baixa no es produeix amb la mateixa intensitat en les motocicletes.

«Qualsevol accident o cop amb la moto suposa una lesió perquè l'estructura de la moto ets tu», afirma el caporal de Trànsit Xavier Duran.

La primera sessio de treball dels mossos amb motoristes es va fer al juny i està previst que ara al setembre se'n faci alguna més. «En el moment de la venta els concessionari els informa que, si estan interessats, poden apuntar-se a les sessions i els explica els beneficis de conduir de manera segura», explica el caporal.

Segons Duran, la proposta ha estat ben rebuda pels venedors dels concessionaris, que abans es van trobar amb agents del cos per tal de repassar els consells que es donaran en aquestes sessions.

De fet, aquesta és informació valuosa que els mateixos venedors ja poden transmetre als motoristes al concessionari durant el moment de la compra per tal d' incidir en les actituds dels conductors.

Les reunions no estan enfocades des del punt de vista de la senyalització o de la manera de conduir.

«Aquí -detalla Duran-, no ensenyem a conduir a ningú». El que es busca és que els motoristes siguin conscients de com es d'important el seu comportament dalt de la moto i que han d'estar d'atents al que fan els vehicles que porten per davant.

Per exemple, Duran explica que un dels consells que donen és fixar-se en les rodes del cotxe de davant ja que el conductor es pot oblidar de posar l'intermitent per indicar que gira però les rodes no enganyen en canviar de direcció. «Els diem -diu Duran- que no es fiïn mai dels elements mecànics perquè la gent es pot oblidar de posar l'intermitent»

Segons afegeix, en la formació de la mobilitat segura no es parla de senyalització sinó d'actituds i de gestió de competències. «El conductor ha de ser competent, gestionar les emocions, saber que quan puges a la màquina has de ser conscient del risc que corres», apunta.

Els accidents amb moto són una de les principals causes de mort en carretera i d'accidents amb ferits i fins i tot de morts en circulació urbana. La Policia ?considera que el problema definit com a conducció agressiva dels conductors de cotxes i de motos és una de les grans causes de la ?sinistralitat. Per això sempre ?recomamen una actitud ?res??ponsable i calmada en la conducció.