S'anomena projecte Oceans i un total de set escoles de la costa catalana (la majoria d'elles a la demarcació de Girona) ja l'han adherit com una de les activitats que s'engloben dins del curs escolar 2015-2016. El programa és gratuït i està pensat pels alumnes dels cursos de 1r a 4t d'ESO. El projecte començarà a l'octubre i estarà dividit en tres torns. L'objectiu és fer que alumnes percebin que el mar és diferent arreu del planeta, mitjançant les seves pròpies observacions i les d'altres centres educatius de diferents llocs del món, a través de l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L'entorn marí es treballa des de tres aspectes diferents: l'aigua, la sorra i la vida que s'amaga en aquesta, fent èmfasi en les espècies d'interès comercial.

Com a activitat final, es demana que facin una audioguia on el fil conductor sigui "la ruta del peix", és a dir: des d'on es pesca, el port on es porta, la llotja, punts de venda al detall i altra informació que els alumnes considerin d'interès. El què es demana són uns continguts mínims per compartir, deixant espai perquè alumnes i professors profunditzin en les parts que siguin del seu interès.

La finalitat d'Oceans és que els alumnes, després d'aquesta activitat, quan vagin a la platja i mirin el paisatge, el sàpiguen llegir: puguin dir només pel color de l'aigua si es tracta d'un mar més o menys productiu, peixos que poden esperar trobar-se... I per tant se'ls hi hagi despertat una sensibilitat envers aquest entorn natural i al medi ambient, en general.

Segons assegura Carol Campillo, una de les seves organitzadores, és una bona manera de conscienciar els nens i nenes de la importància del medi. "No pretenem que siguin llicenciats ni professionals en el tema, però sí que aprenguin una mica de tot globalment. Que es facin preguntes ells mateixos, que hi reflexionin i que finalment puguin entendre com funciona l'entorn en el que vivim".

El projecte Oceans pretén esdevenir una experiència emocional, on els alumnes hagin de fer recerca per obtenir més coneixements, se'ls dóna la responsabilitat de ser guies dels seu territori envers els altres centres participants i, se'ls convida a passar la frontera de ser consumidors de productes digitals a ser-ne creadors. Precisament una de les activitats que contempla el programa és la creació d'un blog online on els participants poden compartir la seva experiència i escriure sobre els diversos temes tractats.La llengua vehicular del projecte és el català però hi ha una gran part de les activitats pensades per ser dutes a terme en anglès. Segons Carol Campillo és per un tema estrictament educatiu. "Si han de buscar informació és possible que en trobin més en anglès que en català sobre temes concrets. Si es va penjant al blog en llengua estrangera, en aquest cas, l'anglès, creiem que arribarà a més gent. A més a més, en una de les activitats, els infants han de treballar amb una aplicació mòbil utilitzada a Gran Bretanya". No hi ha uns requisits específics per totes aquelles escoles que vulguin demanar integrar el projecte, però sí que es recomana que siguin centres situats en llocs de costa preferiblement, amb platja. Això es deu al fet que moltes de les activitats es fan al medi i un centre més llunyà a la costa hauria d'invertir una despesa extra en desplaçament per seguir el programa de la mateixa manera que un de més costaner.

L'entitat S'Agulla de Blanes (Girona), en col·laboració amb l'entitat educativa iEARN-Pangea són els impulsors de la proposta. Aquesta darrera és una entitat internacional que està present a diversos països com Brasil, Taiwan, Estats Units, Itàlia o Anglaterra.