L'Ajuntament de Forallac i el sector privat de la restauració, l'allotjament, el comerç i els serveis turístics en general han sumat esforços per millorar la promoció exterior de la destinació. Ho faran a través de dues iniciatives complementàries: mitjançant la creació d'una marca de qualitat pròpia, que treballarà sota el nom de Peratallada+; i a través d'un col·lectiu que aglutinarà el sector i col·laborarà activament en la dinamització local.

La marca ha estat pensada perquè s'hi puguin acollir tots els establiments del municipi, no només de Peratallada. Per fer-ho, caldrà que passin un procés d'assessorament i auditoria previs. L'objectiu és garantir a tots els clients que l'establiment està compromès amb la màxima qualitat, d'acord amb els estàndards que es pot esperar d'una destinació consolidada i de tan renom, com és Peratallada, han informat fonts municipals.

La regidora de Turisme, Marta Chicot, considera que «Peratallada+ serà la llavor d'un projecte ambiciós que, a part d'aglutinar el sector turístic, ens permetrà fer un gran salt de qualitat en promoció i dinamització econòmica».

La regidora ha recordat que «l'Ajuntament i el sector turístic fa temps que estan estrenyent llaços per col·laborar en una dinamització més efectiva i global de la destinació. Això és imprescindible si es vol ser competitiu, especialment en un entorn amb tanta oferta com el de la Costa Brava i les comarques gironines». Chicot creu que «Forallac ha de saber aprofitar el potencial d'atractiu que té Peratallada perquè la gent vingui, no només a visitar el nucli medieval, sinó a gaudir dels seus serveis, i motivar-los perquè visitin d'altres racons de Forallac».

L'Ajuntament feia temps que s'havia mostrat molt preocupat perquè el sector no estava organitzat, de manera que tot l'esforç de difusió i promoció havia de recaure en la institució municipal. Això restava molt potencial i limitava els recursos que s'hi podien destinar, han explicat des de la corporació. A part, sense la implicació dels establiments les possibilitats de dinamització eren molt menors. Fa més de quinze anys hi havia hagut una activa associació que s'implicava en les fires i, fins i tot, organitzava dues mostres gastronòmiques anuals que van arribar a estar molt consolidades. No obstant això, des d'aleshores ençà no hi havia hagut cap tipus d'iniciativa de vertebració del sector fins a aquest moment, que s'ha constituït el col·lectiu i creat la marca Peratallada+.