Els divuit establiments que forment part de Costa Brava Hotels de Luxe, l'associació que aplega els principals hotels de cinc i quatre estrelles del litoral gironí, han augmentat un 10% de mitjana la seva facturació aquest estiu respecte al 2014.

Aquest increment, apunten des de l'associació, es deu a l'augment de l'ocupació -sobretot els mesos de maig i juliol-, l'impuls del turisme empresarial i de grups i la pujada del preu mitjà per habitació d'alguns dels establiments.

El principal client ha estat el turista català, seguit del francès -que enguany ha seguit augmentant-, el britànic i el de la resta de l'Estat. Destaquen també els turistes vinguts dels països nòrdics, Alemanya, Holanda, Bèlgica i Itàlia, aquest últim, recuperat després de la seva absència durant les últimes temporades.

El balanç de la temporada alta de 2015 revela que el turista rus ha disminuït un 20% tal i com es preveia per la devaluació del ruble i la situació política. Per contra, el client de procedència americana ha augmentat i guanya més protagonisme, destaquen des de Costa Brava Hotels de Luxe.