L'Ajuntament d'Olot ha donat a conèixer les millores que ha demanat al Govern en forma d'al·legacions al Pla de transport de viatgers de Catalunya 2015-2020. Entre les principals demandes, destaca duplicar la freqüència de viatges de bus que connecten Olot amb Barcelona passant dels 4 viatges directes i 4 d'indirectes amb parada a Vic que hi ha al dia a tenir-ne 8 i 8 al dia respectivament i amb les corresponents tornades. També es vol ampliar la freqüència de busos amb Girona, passant dels 8 viatges del matí i els 8 de la tarda a tenir-ne 12 el matí i 12 a la tarda. Del que es tracta és de "crear demanda" amb una oferta atractiva d'horaris per animar als ciutadans a deixar el vehicle privat.
L'Ajuntament d'Olot ha presentat les al·legacions al Pla de transport de viatgers de Catalunya 2015-2020 que ha elaborat el Govern i que ve a ser una actualització del que es va fer el 2008. Pel consistori, la principal prioritat és millorar la connexió amb Barcelona i Girona.
Olot vol exercir de capital de comarca amb una oferta d'horaris de bus públic que resulti funcional i pràctica als ciutadans donat que no té estació de trens. Segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Josep Gelis, del que es tracta és de "crear demanda" perquè els ciutadans vagin deixant el vehicle privat i s'acostumin cada cop més a l'ús del transport públic. En aquest sentit, ha posat l'exemple dels empresaris que han de viatjar a Barcelona amb el vehicle privat perquè no hi ha busos que tornin a Olot a un horari de tarda que els vagi bé.
El que es demana és tenir una "línia d'alta freqüència" amb la capital catalana que passaria per duplicar el nombre de viatges al dia que hi ha actualment. A dia d'avui hi ha programats 2 viatges directes al matí i 2 de la tarda fins a Barcelona i 2 més el matí i 2 més a la tarda fent parada a Vic amb les respectives tornades. Del que es tractaria és d'ampliar-ho fins als 8 viatges al dia de directes i als 8 d'indirectes passant per Vic amb les respectives tornades.
La freqüència del cap de setmana també es vol duplicar de manera que els dos viatges al dia -a raó d'un el matí i un a la tarda- passin a ser un total de 4 (2 el matí i 2 a la tarda).
L'altra prioritat és la connexió amb Girona. El consistori ha demanat que s'ampliï a 12 viatges al matí i 12 a la tarda, mentre que actualment són 8 i 8 respectivament. "Volem un servei similar al que hi ha Banyoles on passen busos que van a Girona cada mitja hora", ha assenyalat Gelis.
Per altra banda, s'ha demanat que es millori la connexió amb la Vall de Camprodon. Es vol passar del 2 viatges al dia fins a Camprodon (1 el matí i 1 a la tarda) a un total de 4 (2 el matí i 2 a la tarda).
La integració tarifària
El consistori ha fet una valoració molt positiva de la targeta T-10/120 que permet a l'usuari viatjar fins a Barcelona i gastar els 10 viatges en quatre mesos perquè el cost del viatge surt a meitat de preu d'un bitllet individual. Aquesta opció ve funcionant des del juny d'aquest any. L'equip de govern ha reclamat també la integració tarifària de tot el transport comarcal, intercomarcal i local, de manera que un usuari pugui comprar el tiquet a Girona per viatjar fins a Olot per després agafar un bus urbà (TPO) fins a l'Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa sense que hi hagi un sobrecost. Així mateix, també han demanat que la bonificació tarifària que hi ha per viatjar a Barcelona també es faci amb la connexió a Girona.
Millores en l'estació
Les al·legacions presentades també fan referència a millores de l'actual estació d'autobusos situada al centre de la ciutat. Per una banda es reclama més comoditat per als usuaris, que no hi hagi entrades d'aigua per fortes pluges -hi ha hagut puntualment goteres al sostre- i sobretot una millora en la comunicació d'horaris. Concretament, volen que s'instal·li un panell informatiu on s'actualitzin els horaris i s'informi de les incidències com actualment hi ha a les parades de bus de Barcelona. Volen pantalles a l'estació de bus i també a la zona de Sant Miquel.