El Consell dels Alcaldes de la Garrotxa va acordar reclamar a la Secretaria d'Infraestructures i de Mobilitat de la Generalitat una millor coordinació en relació als tancaments dels túnels de Bracons i de la Vall d'en Bas per tasques de manteniment.

Els alcaldes presents al consell del passat 8 d'octubre van coincidir en considerar que els municipis estan desinformats dels tancaments. Els alcaldes van valorar que l'ideal seria que poguessin disposar d'una programació amb totes les restriccions previstes.

Una previsió -segons els alcaldes - suposaria poder minimitzar les molèsties que ocasionen els talls. Es tracta de tancaments fets -en la seva major part- en horaris nocturns per tal d'evitar molèsties. El Servei d'Infraestructures i de Mobilitat de la Generalitat també informa a través dels mitjans de comunicació dels tancaments per manteniment.

Segons el resultat del Consell d'Alcaldes, el principal problema està en els túnels de Bracons. ?Inaugurats el 2009, tenen una mitjana de pas de 7.000 vehicles diaris i la tendència és a l'alça.

Apunten que "durant els tancaments, el trànsit s'ha de desviar per vies secundàries. En el cas de la Vall d'en Bas, l'alternativa és seguir la carretera antiga que voreja Sant Esteve d'en Bas. En els túnels de Bracons la cosa és més greu. El conductor que de nit vol accedir a la plana de Vic o a Barcelona pels túnels i els troba tancats ha de passar per la GIV-5273 i la BV-5224. Es tracta de la carretera de la ruta Joanetes, Coll de Bracons, la Vola i Sant Pere de Torelló. El canvi implica passar d'una via del segle XXI (ampla, amb trams en dos sentits, i molta llum) a una carretera més pròpia dels anys 60, amb molts revolts, pendents del 20%, molt fosca i amb boscos i espadats a les bandes.

Si el conductor vol evitar una ruta així, ha de tornar enrera i passar per la N-260 fins trobar els túnels de la Vall de Bianya i seguir pel Ripollès.