A finals de juliol, el delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, va valorar que si l'aeroport de Girona se situava per sota del llindar dels dos milions de passatgers anuals, això tindria un "impacte negatiu" per al territori gironí, segons alertava un estudi del Govern. Si res no canvia de manera espectacular abans del desembre, cosa que no es preveu, l'equipament de Vilobí d'Onyar tancarà el 2015 sense arribar als dos milions d'usuaris anuals. Això ja es pot concloure perquè des del gener i fins al setembre d'aquest any l'aeroport de Girona-Costa Brava no ha superat el llindar del milió i mig de viatgers.

En concret, entre els nou primers mesos d'enguany, l'aeròdrom gironí ha registrat 1.481.507 passatgers. De moment, encara queden tres mesos tot i que, si s'analitzen les dades, es pot determinar que és impossible que en l'últim trimestre del 2015 l'aeroport de Girona transporti més de mig milió d'usuaris. El cas és que aquest any, l'equipament de Vilobí ha patit tots els mesos -excepte el març i el maig- unes caigudes interanuals de més del 15% en el nombre de viatgers, si es comparen les dades de cada mes amb la mateixa mensualitat del 2014.

Entre l'octubre i el desembre de l'any passat, l'aeròdrom gironí va registrar 336.186 passatgers. Tenint en compte que tant la programació de l'estiu com de l'hivern del 2015 és inferior al nombre de vols del 2014, és evident que l'aeroport de Girona no superarà aquesta xifra de més de 330.000 usuaris en l'últim trimestre. Amb prou feines s'hi aproximarà, perquè aquest hivern serà la primera vegada des del 2008 que només operarà una única companyia a l'equipament de Vilobí.

Es tracta de Ryanair, que aquest hivern prestarà 13 rutes a l'aeròdrom gironí (un enllaç menys que la passada temporada hivernal). Els propers mesos, a diferència de fa un any, tampoc hi haurà l'aerolínia Wizz Air, que l'hivern passat feia vols des de Girona amb Kíev. Per tant, és altament probable que l'aeroport de Girona no arribi a la xifra d'1.800.000 viatgers. També és gairebé segur que l'equipament de Vilobí s'allunyarà del llindar dels dos milions de passatgers anuals.

Balanç negatiu

Serà la primera vegada des del 2004 que l'aeròdrom gironí se situa per sota dels dos milions d'usuaris en un any. Cal tenir en compte que Ryanair va començar a operar a Girona el desembre del 2002 i que el 2003 -quan, per tant, des del gener i fins al novembre la companyia de baix cost s'estrenava a Vilobí- l'aeroport va registrar 1.448.796 viatgers. Per això, la gran incògnita és saber si s'invertirà la tendència negativa i quan es podria produir això. Ryanair, que havia justificat la retallada de rutes a Girona per la falta d'avions a la seva flota, va anunciar fa un any que a partir d'aquest hivern tornaria a fer més vols a l'equipament de Vilobí.

De moment, l'aerolínia irlandesa no ha complert la seva paraula i ara ja posposa la recuperació de rutes a Girona fins a la temporada d'estiu de l'any vinent. També l'aeròdrom gironí continua amb una alta dependència de Ryanair, que aquest any ha transportat entre un 85% i un 90% dels usuaris de cada mes. L'evidència és que l'aeroport de Girona s'allunya dels dos milions d'usuaris el 2015. A una distància més sideral, queden els 5,5 milions de viatgers que, encara que ara pugui semblar difícil de creure, va registrar el 2008.