Finalment els gironins hem entès la raó de tant de retard en el desdoblament de la N-II: mancava seguretat. Tants anys d'obres que amenacen de començar, d'obres que quan comencen s'aturen sense raó aparent, i d'obres que ningú recorda el darrer dia que s'hi va veure un obrer treballar eren per manca de seguretat. No fos que algun indesitjable sostragués una piconadora.

Afortunadament, la cosa és a punt de canviar: les obres de desdoblament de la N-II entre Medinyà i Orriols no se sap quan començaran i molt menys quan acabaran, si és que acaben mai, però el Ministeri de Foment ha formalitzat el contracte de control i vigilància per 408.650 euros a Sers. No és que s'hagi afanyat massa a signar el contracte, que va ser adjudicat al desembre de 2014, fa quasi un any, però així van les coses quan es tracta de la N-II.

L'obra de desdoblament entre Medinyà i Orriols va començar l'any 2009 i es va aturar el 2010, després que el projecte es veiés afectat per la retallada en infraestructures aplicada pel ministre José Blanco. Des d'aleshores, tant els veïns de la zona com els conductors que circulen habitualment per aquell tram tenen com a part del seu paisatge grans esplanades amb terres remogudes i estructures a mig fer als marges de la carretera sense que ni un sol ?obrer hi treballi. Són poc més de tres quilòmetres de carretera, que ni tan sols s'ha de començar de zero, ja que es tracta d'una ampliació, però fa més de sis anys d'això i encara no s'ha dut a terme.

Al desembre de 2013, finalment, es van licitar aquestes obres -reobres es podrien dir, perquè no era més que reprendre el que ja hauria d'estar finalitzat- però no va ser fins un any després, al desembre de 2014, que l'Estat va anunciar l'inici imminent d'aquestes. "Imminent", en paraules del Ministeri de Foment, és un adverbi de misteriós significat, perquè ha passat quasi un any i la coses continuen igual.

Bé, no exactament igual, perquè al maig passat -ja fa mig any- finalment Foment formalitzava el contracte per fer el desdoblament Medinyà-Orriols de la N-II, la qual cosa significava que l'empresa adjudicatària ja podia reprendre les obres. Eren cinc mesos de retard respecte del previst, però veïns i usuaris de la via van respirar alleugerits. En mala hora, perquè les coses van més lentes a Foment que a palau: som al novembre i tot continua igual. He dit igual? No, ara ja tenim una empresa que vigilarà les obres.

Els gironins estan farts de reclamar durant anys més seguretat a la N-II, una carretera que un esquirol pot recórrer en tota la seva extensió sense tocar a terra, només saltant de creu en creu de les que adornen els seus marges. El ministeri, sempre sol·lícit, ha ofert seguretat... a unes obres que qui sap quan es realitzaran. Seguretat per les obres. I del desdoblament, ja en parlarem.