El RACC ha analitzat el tram de la N-260 que passa pel centre de Ripoll i ha posat una nota de 66 punts sobre 100 a aquesta travessera. L'estudi ha posat de manifest que el punt feble d'aquesta carretera és el trànsit "significatiu" de vehicles pesants, ja que ha calculat que 500 camions passen cada dia per la travessera de Ripoll.

Per aquesta raó, el RACC ha qualificat de "necessària" la construcció d'una variant per evitar que la N-260 passi pel centre del municipi. L'estudi ha subratllat que l'elevat trànsit de vehicles pesants provoca desperfectes al ferm d'aquesta carretera i un increment del nivell sonor. També ha destacat que gairebé no hi ha cap senyalització lluminosa als passos de vianants de la travessera de Ripoll.

Ara bé, el tram de la N-260 que passa pel centre d'aquest municipi és la travessera urbana de la demarcació de Girona amb una millor nota. De les quatre carreteres gironines que el RACC ha analitzat, la travessera de Ripoll és la primera del rànquing amb 66 punts, la d'Olot és la segona amb 60,5 punts, la de Celrà la tercera amb 59,5 punts i la de Bàscara tanca la classificació amb 53,5 punts.