El Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet arribar un comunicat a l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts, en el qual es compromet ha remodelar el pont de l'entrada nord (conegut com a pont del Salt) durant el 2016. Es tracta de l'únic accés al nucli urbà des d'Olot. Fet a la dècada dels 40, s'ha quedat estret, té un revolt molt tancat i, a més, té una inclinació. Quan s'hi troben 2 vehicles grossos un ha de deixar pas a l'altre i va ben just que hi passin un camió i un turisme.

Segons ha explicat Joan Espona (alcalde de Sant Joan les Fonts per CiU) fer un pas perquè els vianants puguin travessar el pont sense ensurts era un compromís electoral. Per tal de dur-lo a terme, l'Ajuntament va fer la proposta al Departament de Territori i Sostenibilitat. El criteri respost per Territori i Sostenibilitat ha estat que si han d'intervenir en el pont, el millor és fer una acció integral que resolgui tots els problemes d'una vegada per totes.

"En això estem negociant", va puntualitzar Joan Espona. L'alcalde va recordar que existeix un projecte de l'antic Departament de Política Territorial i Obres Públiques que no es va poder dur a terme per causa de la manca de recursos de la crisi econòmica.

El projecte preveia eixamplar la zona de conducció i fer una pas de segur per als vianants. Ara, el pont té una longitud de 43 metres i una calçada de 6,5 metres sense quasi vorals ni voreres. A partir de la possible execució del projecte, l'amplada total serà d'entre 10 i 15 metres. La intenció és fer que els vehicles disposin d'uns 7 metres d'amplada de calçada, suficient perquè dos vehicles grossos hi puguin passar alhora. I, a més, s'hi preveu una una vorera d'1,5 metres a banda i banda per tal de facilitar el pas de les persones.

Ara, el pont suposa un obstacle complicat per als veïns que volen accedir a la zona de Peracaula, on hi ha un bicicarril, un parc, un estany i senders plans per caminar. Hi han d'accedir a través del pont medieval i del carrer Sant Pere.

Fer que els accessos a la zona de Peracaula des de la rotonda preèvia al pont absorveixin el trànsit d'entrada provinent d'Olot serà un repte per l'Ajuntament, quan Territori i Sostenibilitat activi les obres.

"Són unes obres -ha indicat l'alcalde- que no es poden fer en una o dues fases". Així doncs, l'única solució -de moment possible- durant les obres serà tallar la GI-522 i desviar el trànsit per la carretera de Peracaula i distribuir-lo des de la zona de l'església parroquial. En aquest lloc, els vehicles es trobaran amb l'altre pont. Es tracta del pont medieval. És un pas que un turisme i fins un camió de poc tonatge pot travessar amb facilitat. En aquest lloc, el pas de vehicles havia estat controlat per un semàfor. Fins que fa uns anys, l'Ajuntament va decidir tancar-lo al pas de vehicles.

Pel que fa als vehicles de gran tonatge l'única solució a un tancament del pont del Salt és prendre la rotonda de la C-26 (coneguda com a rotonda de can Tresserras) des d'aquest lloc poden accedir a l'A-26, sortir abans dels túnels de Castellfollit i accedir a Sant Joan les Fonts per la GI-522 al polígon de les Corominas i l'entrada a la Torraspapel i les empreses de metall de la localitat.

En altres ocasions, l'Ajuntament ha pogut solucionar -encara que durant pocs dies- un tancament per obres del pont del Salt. El darrer cop va ser a l'abril. Fa uns 8 mesos, el Departament va millorar el ferm i va posar una tanca doble al pont per tal d'evitar una possible caiguda al riu d'algun vehicle accidentat.