El conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va avançar ahir que els diners del projecte per allargar la C-32 fins a Lloret de Mar es podrien destinar a "una altra actuació" si no hi ha consens des del territori per prolongar l'autopista. Vila va destacar que és "important" que abans de finals d'any "es prengui una decisió", ja que va afegir que "hi ha 80 milions d'euros que estan a punt" per invertir en el projecte de la C-32 "no es poden perdre". Per això, va insistir que si els ajuntaments de la zona no estan alineats en fer l'allargament de l'autopista, el Govern es planteja canviar el destí dels diners. Ara bé, el conseller va subratllar que la Generalitat està disposada a "incorporar millores per a Lloret i per a la comarca" al projecte, amb la finalitat d'aconseguir el consens dels municipis per tirar-lo endavant.

La prolongació de la C-32 des de Blanes fins a Lloret, de 6,5 quilòmetres, està pressupostada en 71 milions d'euros. La concessionària Abertis ha d'executar la construcció de l'obra, tal com determina el conveni que l'empresa va signar amb el Govern català. Vila va recordar que allargar l'autopista fins a Lloret és una inversió que beneficiarà "el turisme, l'hostaleria i el sector econòmic de la Selva". També va assegurar que es tracta d'un projecte que compleix "els requeriments ambientals necessaris". El fet és que la plataforma Aturem la C-32, contrària a la prolongació, va presentar un estudi en el qual valora que no és necessària l'ampliació perquè la majoria dels vehicles no utilitzarien el nou vial. En paral·lel, els ajuntaments de Lloret i Blanes s'han compromès a fer una votació popular sobre el projecte, tal com ja havia demanat Aturem la C-32.

Vila també va parlar ahir d'un altre projecte de la demarcació de Girona, com és l'edificació d'un nou espigó al Port d'Aro. El conseller va afirmar que és "inviable" construir un espigó de 75 metres davant de Punta Prima perquè no compliria els requeriments ambientals. Vila va destacar que el projecte que planteja la UTE Port d'Aro -la concessionària de la instal·lació portuària- alteraria "el sistema de regeneració" de les platges de S'Agaró. Per això, Vila va avançar que la Generalitat no contempla aprovar la construcció del nou espigó, ja que la finalitat és mantenir l'exigència en termes ambientals i preservar les platges de la zona. La intenció de la UTE impulsora del projecte, integrada pel Club Nàutic Port d'Aro i Sierra de Mías SA, és fer un espigó que seria 75 metres més llarg que l'actual, amb un pressupost de més de 25 milions d'euros. Això representaria eliminar 250 amarratges i deixar fora les embarcacions de petita eslora per prioritzar-ne altres de més grans.