Les limitacions de velocitat, els sistemes de calefacció dels locals públics, els camins tallats, l'estat del bicicarril, els llums de Nadal, deununciar que el sulfat municipal de les herbes els ha assolat l'hort o el manteniment dels cementiris són alguns dels temes de les preocupacions formulades pels veïns a l'Ajuntament de la Vall d'en Bas a través de l'aplicatiu informàtic la Vall en un Clic. Consisteix en una finestra a la part superior del web municipal. L'usuari només ha de clicar i s'entra a unà pàgina, on hi ha les preguntes dels veïns i les respostes d'Ajuntament.

Per preguntar cal entrar en un apartat on hi ha les categories de pregunta: circulació, sorolls , manteniment... Segueix, l'opció de posar el nom i el cognoms de qui la fa, el sector on viu el demandant, el telèfon i la pregunta. Un cop omplert s'envia i l'Ajuntament dóna la resposta. Completat el cicle pregunta resposta, tothom qui entra a l'aplicatiu pot llegir-les.

El sistema permet que l'Ajuntament respongui només de ser tramitada la pregunta, mentre es gestiona i quan està resolta.

Això no obstant, l'Ajuntament manté l'anonimat de les persones que han fet les preguntes. En ocasions la complexitat de la pregunta requereix d'una resposta discreta i personalitzada. Per exemple: "Us vam enviar un correu electrònic fa 6 dies per tal de definir exactament la problemàtica que hi ha. Continua: "Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres, si us plau? Truqueu a l'Ajuntament o envieu un correu electrònic"

Segons l'alcalde del municipi, l'instrument informàtic afavoreix la transparència en la gestió municipal, i permet donar a conèixer en què es destinen els recursos públics, alhora que possibilita que la gent es faci una idea de la complexitat d'algunes intervencions, que no depenen només de la voluntat municipal.

En un mes i mig de funcionament, la Vall en un Clic ha rebut una trentena de preguntes i suggeriments. Sobre el fet, Amat comenta que l'equip de govern està molt satisfet amb la xifra. Segons el seu criteri, la participació demostra que l'aplicatiu ha tingut una bona acceptaciò entre els veïns, i que la gent té ganes de participar i implicar-se en la resolució dels aspectes millorables del municipi.