Des de 2012 fins al 2014 la variant de Figueres -segons l'estudi del RACC- era un dels trams de la xarxa viària gironina amb més accidents amb vehicles pesants implicats. Es troba en el lloc nou dels 10 trams amb més sinistralitat viària de Catalunya. La variant té 11,5 quilòmetres de la N-II i s'anomena popularment com a Corredor de la mort.

L'estudi revela que durant el trienni, el 67% dels accidents han estat protagonitzats per camions, cosa que suposa 0,12 sinistres viaris per quilòmetre.

Cal destacar, però, que malgrat aquesta dada que apareix a l'EuroRAP des de fa tres triennis seguits, la situació ha anat canviant. La causa: el 19 d'abril del 2013 va entrar en vigor la normativa que determinava que els tràilers no podien circular a la N-II des de la Jonquera fins a Maçanet de la Selva. La prohibició del pas de tràilers va fer caure accidents mortals a tota la N-II. En dos anys, des de l'abril del 2013 i fins a l'abril del 2015, el tram gironí d'aquesta carretera va tenir cinc morts.

Malgrat la tendència a la baixa, però, la N-II ja ha registrat set accidents mortals des de principis d'aquest any malgrat estar prohibit el pas de camions des de la?Jonquera a Maçanet de la Selva.

Un mort a la variant el 2015

Un d'ells va tenir lloc a la Variant de Figueres la matinada del 4 de febrer. Un ciutadà francès, Sofian Chenouf, va morir i quatre persones més van resultar ferides en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-II, a la variant de Figueres. Els efectius del SEM van traslladar el conductor del cotxe en estat crític a l'hospital Trueta de Girona, on va morir poc després dels fets.