L'Associació d'Usuaris del Tren Groc de la Cerdanya ha xifrat en 150 milions d'euros la inversió necessària per modernitzar de manera definitiva la línia, que enllaça Vilafranca de Conflent amb la Tor de Querol.

Actualment, la Societat Nacional de Camins de Ferro està portant a terme un projecte d'obres per millorar les vies que té un pressupost de 14 milions que, no obstant això, tan sols serviran per mantenir el servei uns cinc anys més, segons han alertat els responsables de l'entitat.

L'actual actuació ha permès mantenir la línia però no n'ha assegurat el futur. El portaveu de l'associació d'usuaris del Tren Groc, Jordi Bartolí, ha apuntat que el que s'ha de modernitzar és el material dels vagons i les locomotores, que encara són dels inicis de la línia.

Jordi Bartolí ha apuntat que es pot fer un procés de restauració dels combois i que, per tant, no cal canviar-los.

Tot i això, la inversió necessària és elevada, segons indica el portaveu dels usuaris del Tren Groc, «s'ha de canviar tota la mecànica i els interiors dels combois, i això està calculat en un pressupost d'entre 120 i 150 milions d'euros en una inversió que es podria fer en deu anys».