Un estiu més, Ryanair reduirà la seva presència a l´aeroport de Girona. El 2016 no serà una excepció i la companyia de baix cost prestarà menys rutes que l´estiu d´aquest any. Segons va confirmar ahir Ryanair a Diari de Girona, la previsió de l´aerolínia irlandesa per a l´estiu del 2016 -d´abril a octubre- és transportar a l´equipament de Vilobí d´Onyar 1,2 milions de passatgers amb 29 connexions. Es tracta d´un 7,86% menys de viatgers que l´estiu d´aquest any, ja que a la temporada estival del 2015 -entre l´abril i l´octubre- Ryanair ha tingut 1.302.420 clients a l´aeroport de Girona-Costa Brava.

La companyia preveu prop d´un 8% menys de passatgers entre l´abril i l´octubre del 2016 perquè operarà set rutes menys que l´estiu d´enguany. El fet és que, a l´equipament de Vilobí, l´aerolínia passarà dels 36 enllaços d´aquest estiu a les 29 connexions de la temporada estival del proper any. De les set connexions que Ryanair deixarà de prestar, més de la meitat són italianes: l´Alguer, Càller, Perugia i Brindisi. Les altres rutes que la companyia no oferirà són Palma de Mallorca, Marràqueix i Dortmund (Alemanya).

Per tant, l´estiu del 2016, Ryanair només tindrà enllaços amb països europeus i amb el Marroc a l´aeròdrom gironí (cap dels que farà serà nacional). Es tracta de les 29 connexions que, des de fa més de dos mesos, l´aerolínia ja ven a través de la seva pàgina web. A Itàlia, Ryanair enllaçarà l´aeroport de Girona amb Pescara, Pisa i Trapani. A França, l´única ruta serà amb la ciutat de París i en el cas d´Alemanya, la companyia connectarà l´equipament de Vilobí amb Karlsruhe-Baden, Bremen, Düsseldorf, Frankfurt i Memmingen.

Ryanair tornarà a recuperar, l´estiu del proper any, les rutes amb Londres, ja que enllaçarà l´aeroport de Girona amb els de Londres Luton i Londres Stansted. També amb les ciutats britàniques de Bournemouth, Bristol i Manchester. Pel que fa a Bèlgica, l´únic destí serà Brussel·les. A Irlanda, l´aerolínia connectarà l´equipament de Vilobí amb Cork, Knock i Dublín. A Polònia, amb Poznan, Wroclaw i Cracòvia. La companyia també enllaçarà l´aeròdrom gironí amb Dinamarca (Billund), Eslovàquia (Bratislava), els Països Baixos (Eindhoven i Maastricht), Grècia (Salònica), Estònia (Tallin) i Malta. L´estiu del 2016, Ryanair també farà al Marroc la ruta entre Girona i Rabat.

L´aerolínia de baix cost va valorar ahir que «Girona segueix sent un aeroport clau per Ryanair a Catalunya». Ara bé, la companyia irlandesa no ha complert la seva paraula perquè el director general de Ryanair, Michael O´Leary, va explicar -el febrer d´aquest any- que preveia tornar a augmentar les rutes que fa a l´equipament de Vilobí a partir de l´actual temporada d´hivern. En canvi, l´aerolínia està operant aquest hivern -entre el novembre i el març- 13 enllaços, un menys que la passada temporada hivernal. Pel que fa a l´estiu del 2016, la situació tampoc s´invertirà; just el contrari, ja que es produirà una nova retallada de connexions de la companyia a l´aeròdrom gironí, amb set rutes menys que l´estiu del 2015.

Fins i tot, O´Leary va plantejar -fa prop d´un any- que Ryanair podria fregar els dos milions de viatgers en tot el 2016 a l´aeroport de Girona, cosa que seria «una xifra correcta». Malgrat tot, el calendari de l´estiu del proper any de l´aerolínia s´allunya de la previsió que havia fet el mateix director general de la companyia. Els últims mesos, Ryanair ha justificat la necessitat de reduir vols a l´equipament de Vilobí per «la falta d´avions», tot i que ara que ja està ampliant la flota l´aerolínia tampoc ha canviat la seva oferta a Girona.