La seguretat de la C-66 de Banyoles a Besalú es millora amb una inversió de 2,5 milions

Es tracta d'un tram de 13,9 quilòmetres de només un carril per sentit per on circulen 13.150 vehicles cada dia

06.01.2016 | 06:30
Un xoc entre dos vehicles a la variant de Banyoles, l´abril de 2014.

El Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) de la Generalitat millorarà la seguretat de la carretera C-66 entre Banyoles i Besalú. Aquest és l'objectiu de la Conselleria després d'haver adjudicat la redacció del projecte de millora de la seguretat viària i l'actuació està pressupostada en 2,5 milions d'euros.
L'actuació abasta un tram d'aproximadament 13,9 quilòmetres que es troben situats entre les comarques del Pla de l'Estany i la Garrotxa i que afecta els municipis de Besalú, Cornellà del Terri, Porqueres, Banyoles, Serinyà i Sant Ferriol.

Millora del ferm
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte de millora de la seguretat viària que estudiarà també la necessitat d'implementar altres solucions, com la millora de ferm, i obres complementàries per deixar el tram en perfecte estat de conservació.
La carretera C-66, des que s'acaba el tram desdoblat poc abans de la variant de Banyoles, al terme municipal de Cornellà del Terri, fins a la seva connexió amb l'autovia A-26 a Besalú és una carretera convencional, d'un carril per sentit de circulació, que té un trànsit important, amb uns 13.150 vehicles cada dia.
Al projecte s'analitzaran un seguit d'actuacions i se n'escolliran les més adients. En concret, segons va informar el Departament de Territori i Sosteniblitat en un comunicat s'estudiarà, per una banda, la millora de les longituds d'acceleració i desacceleració dels ramals dels enllaços, que ara són de tipus directe, la millora d'interseccions i altres millores del traçat que es puguin abordar.
També s'analitzarà la secció tipus als trams urbans i periurbans, així com la seva possible redefinició, si és necessària. I també la redefinició, si s'escau, dels trams amb carril addicional, la implantació d'elements separadors de fluxos de trànsit a l'eix de la calçada i la possibilitat d'ordenació d'accessos.
El projecte també preveu la millora de la senyalització existent, amb la redefinició, si es considera convenient, de les zones d'avançament i l'estudi de les limitacions i recomanacions de velocitat actuals, així com la dels ramals de sortida i revolts.

Reclamació del territori
En aquest tram de la variant de Banyoles, el territori clama des de fa temps millores en la seguretat de la via sobretot pels accidents greus o mortals que s'hi han produït. Sense anar més lluny, el 9 de desembre de 2014 el conductor d'una furgoneta va morir després de xocar contra un tràiler. L'accident va tenir lloc al quilòmetre 44 de la C-66, en plena variant.
L'any passat també hi va haver un sinistre de trànsit mortal. Un motorista va resultar ferit de caràcter molt greu en caure a la calçada, a Cornellà del Terri a la carretera C-66, i va morir al cap de pocs dies a l'hospital a causa dels fets.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema