El Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet públic l'acord de no aplicació del tràmit d'avaluació d'impacte ambiental ordinari del «Projecte Millora general. Nova carretera C-37 de Vic a Olot. Variant d'Olot. Tram: les Preses - Olot», al terme municipal d'Olot. Es tracta d'un tràmit administratiu destinat a facilitar l'encaix entre el final del tram de la variant d'Olot de responsabilitat de la Generalitat i l'inici de la carretera que va a càrrec del Ministeri de Foment i que culminarà la volta al nucli urbà d'Olot. La voluntat és que la connexió no suposi haver de refer la declaració d'impacte ambiental de tot el trajecte.

El projecte constructiu planteja la connexió de la carretera C-37 ?(Generalitat), amb la carretera N-260 (Ministeri de Foment) al punt quilomètric 87+80 davant de l'Hostal del Sol, a la falda de la muntanya de la Cantina. És en aquesl lloc, on els veïns demanen a Foment la construcció d'un túnel.

El tram de la carretera de la Generalitat objecte de modificació s'inicia al vessant nord de la serra de la Pinya i transcorre per la vall de la riera de Riudaura i el pla de Sant Andreu, fins connectar amb la N-260.

Fa més d'un any, el Ministeri de Foment va publicar l'estudi informatiu de l'enllaç entre la variant d'Olot de la Generalitat que s'acaba amb un fals túnel a l'Hostal del Sol i la N-260. L'estudi de l'Estat preveia que la circumval·lació d'Olot continués a través del Pla de ?Bianya fins a l'entrada dels túnels de Collabós.

El fet va provocar la reacció de l'Ajuntament de la Vall de Bianya, del Consell Comarcal de la Garrotxa i de la major part de grups polítics de la Garrotxa. La reclamació va servir, perquè foment acceptés separar en dos trajectes la seva part. El compromís primer és acabar la circumval·lació d'Olot i el segon és fer el tram de la Vall de Bianya. El tram de la Vall de Bianya va quedar per un futur incert i, en canvi, el de volta a Olot com una acció de necessitat.

La necessitat de fer la variant d'Olot ha estat una reclamació constant de l'Ajuntament d'Olot. L'argument de la municipalitat és que una circumval·lació de la ciutat evitaria el trànsit dels vehicles que provinents de la C-37 travessen l'eix viari d'Olot.

Es tracta d'una circumstància que -a més- de fer més densa la circulació a Olot ha provocat desperfectes al Vial Sant Jordi. És una ruta que els conductors usen com a alternativa a passar pel centre. El fet va provocar que l'any passat hi fessin una reparació en espera d'una altra de més gran.