El 2015 ha estat el pitjor any per a l'aeroport de Girona des del 2004. L'equipament de Vilobí d'Onyar ha registrat 1.775.318 passatgers des del gener i fins al desembre del 2015, que són un 17,8% menys de viatgers que el 2014. Com ja s'havia previst, per primera vegada en els últims 11 anys, l'aeròdrom gironí s'ha situat per sota dels dos milions d'usuaris anuals.

La caiguda es deu, d'una banda, a la retallada de rutes de RyanairRyanair i, de l'altra, a la falta de diversificació de companyies a l'aeroport de Girona (per exemple, aquest hivern només hi opera l'aerolínia irlandesa).

Passatgers a l'Aeroport de Girona

Create line charts

De fet, el balanç del 2015 de l'equipament de Vilobí s'aproxima al del 2003 (que va ser el primer any complet de Ryanair a Girona). El 2003, l'aeròdrom gironí va registrar gairebé un milió i mig de passatgers.

Pel que fa al resultat del 2015, els pitjors mesos de l'any han estat els més potents de l'estiu, juliol i agost, quan l'aeroport de Girona va perdre entre un 20% i un 25% de viatgers respecte al 2014. Ryanair ha tornat a ser la companyia que ha transportat més usuaris a l'equipament de Vilobí; el 2015, amb més d'un milió i mig de passatgers (el 86% del total).

L'únic balanç positiu del 2015 per a l'aeròdrom gironí ha estat en les mercaderies. L'aeroport de Girona ha registrat en tot el 2015 un total de 95.914 quilos, que són un 3,5% més que el 2014.