El conflicte geopolític entre Rússia i Turquia podria afavorir el turisme rus a la Costa Brava. Una hipòtesi que es va formular a la Fira Internacional de Turisme (Fitur), celebrada a Madrid del 20 al 24 de gener. Els municipis de Girona, Lloret de Mar, Roses i Puigcerdà, hi van ser presents amb l'objectiu de promocionar els productes culturals i gastronòmics de la Costa Brava i el Pirineu gironí.

"Fa un parell d'anys que el turisme rus a la Costa Brava ha disminuit per la devaluació de la moneda russa que ha encarit els viatges a Catalunya", explica l'alcalde de Lloret, Jaume Dulsat. Ara, però, el problema geopolític entre Rússia i Turquia obra una porta per atraure els turistes russos que viatjaven a Turquia, segons Dulsat.

Alhora, també es preveu que aquest 2016 augmentin els turistes anglesos a la Costa Brava, ja que "l'aeroport de Girona acollirà un nou tour amb tres vols setmanals entre Anglaterra i Girona" que de cara a l'estiu, s'augmentaria el nombre de vols entres les dues destinacions, segons Dulsat.

En el marc de la Fira, Lloret de Mar, juntament amb Almeria i la Vall d'Aran, va rebre de mans de la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, el distintiu que acredita que la destinació ja està treballant per convertir-se en una Destinació Turística Intel·ligent (DTI). Aquest distintiu dóna visibilitat a les accions que s'estan duent a terme a Lloret de Mar dins el projecte Lloret Destinació Turística Intel·ligent -Smart Destination- que és una de les accions prioritàries del Pla operatiu per a la reconversió turística de la destinació de Lloret de Mar.

La Fira Internacional de Turisme (Fitur), organitzada per Ifema, va tancar ahir la seva 36a edició amb un rècord històric de 232.000 visitants entre professionals i públic, un 6% més que l'any passat, a prova del dinamisme i de la consolidació del sector a Espanya i al món.

La directora de Fitur, Ana Larrañaga, va explicar que aquesta edició ha estat "molt intensa, molt productiva i molt positiva" i ha comptat amb la participació de "més de 1.600 empreses de 165 països i regions", segons les primeres dades.