Els Mossos d'Esquadra des de l'1 de febrer fan controls setmanals als aparcaments de Sant Joan les Fonts, Tortellà i Sant Feliu de Pallerols. Segons fonts del cos policial, l'increment de les verificacions en l'aparcament de vehicles deriva d'una demanda veïnal que els ha arribat dels alcaldes de localitats sense policia municipal. A cada poble, segons han confirmat 3 dels alcaldes consultats, hi ha veïns que demanen més control sobre els conductors que aparquen malament i obstrueixen el pas pels carrers.

Segons ha explicat Joan Espona (alcalde de Sant Joan les Fonts per CiU), els veïns que van assistir a una assemblea li van demanar contundència amb els conductors que aparquen malament, i ell ho va comunicar als Mossos d'Esquadra. El problema, segons ell, és que deixen el cotxe en carrers estrets i dificulten la circulació del altres vehicles. Ha remarcat que l'Ajuntament ha fet zones d'aparcament al costat de tots els locals d'esbarjo de la localitat, però no ha servit per evitar que hi deixin el cotxe davant mateix. Per tal d'avisar de l'augment de la severitat policial, l'àrea de Comunicació de l'Ajuntament ha fet públic un comunicat que exposa: "A partir de l'1 de febrer es realitzaran controls setmanals a les zones de prohibició d'aparcament de vehicles, amb la denúncia corresponent".

A Tortellà, segons ha explicat l'alcalde Rafel Domínguez (IdT-CP), el carrer de Sales té una ratlla groga que va de dalt a baix. La ratlla indica que està prohibit aparcar i el motiu que estigui prohibit és perquè és un carrer estret i si s'aparca sobre la vorera no s'hi passa. La qüestió és que hi ha qui aparca sobre la vorera i els que volen passar per força han de pujar sobre la vorera del costat. L'alcalde també explica que a pocs mentres del carrer de Sales, a l'avinguda Diputació, hi ha una àmplia zona d'aparcament.

De manera similar s'ha expressat Joan Casas (alcalde de Sant Feliu de Pallerols per CiU). A Sant Feliu, segons Casas, el problema és al centre. Es tracta d'una àrea de distribució antiga, amb carrers estrets, on un cotxe mal aparcat provoca problemes en la circulació dels altres.

Casas ha valorat que, segons el seu criteri, aparcar malament respon a una relaxació dels costums que tendeix a incrementar i que cal corregir d'alguna manera.