De les sis autovies que la Generalitat manté a través de concessió, l'Eix Transversal (la C-25) va ser la que va aconseguir més beneficis el 2014. Tal com va informar dimecres Expansión, l'Eix Transversal (que passa per les comarques gironines) es va convertir en l'autovia catalana amb peatge a l'ombra que va obtenir el millor resultat.

Amb aquest sistema de peatge a l'ombra, les empreses constructores de les carreteres es fan càrrec de la inversió inicial a canvi de recuperar-la posteriorment. Llavors, la Generalitat retorna la inversió a les constructores en funció d'un càlcul que valora la intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles i el tipus de transports que circula a les carreteres. Per això, el resultat anual de cada autovia amb peatge a l'ombra es pot determinar després de fer el balanç del trànsit.

Segons la informació del rotatiu econòmic, l'Eix Transversal (entre Caldes de Malavella i Cervera) va aconseguir més de 7,5 milions de benefici el 2014. A part de la C-25, entre les sis autovies de la Generalitat amb concessió hi ha dues altres carreteres que també travessen la demarcació de Girona. Es tracta de la C-31, la C-35 i la C-65 (des de Maçanet de la Selva fins a Platja d'Aro), juntament amb la C-17 (entre Ripoll i Vic). Segons Expansión, el conjunt de la C-31, la C-35 i la C-65 (anomenat Eix d'Aro) va tenir un benefici de prop de mig milió d'euros el 2014, mentre que en el cas de la C-17 va superar el milió. Tot i això, fa menys d'un any, la Generalitat va anunciar que destinava uns 200 milions per assumir part del deute de la concessionària de la C-17 (que no podia afrontar el pagament). A canvi, va reduir els rèdits de la concessió.