Consum investiga una botiga de venda de gossos per les denúncies d'alguns clients

Els consumidors han notificat a l'Agència Catalana que els cadells comprats a l'establiment han emmalaltit o han mort

11.02.2016 | 07:06
L´establiment de Bescanó que l´Agència Catalana de Consum està inspeccionant.

L'Agència Catalana del Consum està investigant una botiga de venda de gossos de Bescanó. Consum ha posat en marxa una actuació inspectora perquè ha rebut les denúncies d'alguns clients de l'establiment. Aquests consumidors han notificat que els cadells que havien comprat a l'empresa de Bescanó han emmalaltit o han mort pocs dies després d'haver-los adquirit. Per això, Consum està inspeccionant aquesta botiga. En funció dels resultats, l'Agència Catalana del Consum -segons va apuntar ahir- pot incoar un expedient sancionador.

L'establiment que Consum investiga és el Girocan de Bescanó. Els responsables de la botiga van explicar ahir que venen molts animals i que hi ha "un tant per cent petit" de casos amb problemes. També van convidar a visitar les instal·lacions de l'empresa, que van qualificar de "perfectes", alhora que van destacar que donen unes garanties als clients. En canvi, l'advocat Pablo Barreneche va afirmar ahir que "uns quants afectats" per compres a l'establiment de Bescanó "estan recopilant documentació per estudiar quines accions legals prenen" de manera conjunta.

Barreneche, que també va adquirir un gos a aquesta botiga, va parlar de "desenes d'afectats" i va afegir que en tots els casos s'ha produït "el mateix patró". "Els gossos vénen amb infeccions i malalties greus", va assegurar el lletrat, que va subratllar que les complicacions "són similars en tots els animals". "Una vegada el cadell és mort, te n'ofereixen un altre", va prosseguir Barreneche, que va explicar que llavors "s'enganya el consumidor". Segons l'advocat, "si es decideix agafar un altre gos, s'ha de signar que s'ha complert la garantia". "Per tant, es renuncia a qualsevol reclamació i es firma que el cadell tenia un defecte de raça", va considerar Barreneche.

El lletrat va afirmar que si els clients plantegen a l'establiment que els torni els diners de la compra del gos, això no es fa efectiu. Ara bé, Barreneche va admetre que, "en un cas entre desenes, l'empresa va retornar els diners perquè hi va haver una pressió per part de la consumidora". L'advocat va concloure que els clients que ara estudien prendre accions legals contra la botiga de Bescanó són veïns de la demarcació de Girona i de Barcelona, tot i que també hi ha persones d'altres comunitats autònomes. Mentrestant, l'Agència Catalana de Consum valora si l'actuació inspectora que ha obert -arran d'algunes denúncies presentades- pot culminar o no en un expedient sancionador.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema