El Govern català vol invertir en el projecte que ha de permetre treure el pas a nivell de Flaçà. Segons va explicar ahir el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en declaracions a Ràdio Girona-Cadena Ser, el Departament de Territori i Sostenibilitat s'ha compromès a pagar una part del cost d'aquest obra, que consisteix a construir un nou carrer que travessi les vies del tren amb un pas soterrat. "Portem mesos amb una intensa negociació amb Adif perquè nosaltres estem absolutament compromesos en què una part de la inversió sigui assumida per la Generalitat", va afirmar Font.

Mentrestant, des d'Adif es va apuntar ahir que l'empresa es troba pendent de mantenir una reunió amb l'administració catalana per concretar i determinar si es pot arribar a un acord per tirar endavant la supressió del pas a nivell de Flaçà. Adif va recordar que es tracta d'una negociació; per tant, que és una qüestió "de parlar-ho". Malgrat tot, des de l'empresa administradora de les vies del tren es va destacar que una de les prioritats d'Adif és eliminar els punts conflictius de la infraestructura com els passos de nivell.

Ara bé, el projecte per suprimir el pas a nivell de Flaçà acumula un retard important, perquè el maig del 2007 el Ministeri de Foment ja va treure a licitació l'obra per eliminar-lo. Tot i això, el projecte -amb un pressupost de 5,36 milions d'euros i amb un termini d'execució de 30 mesos- finalment no es va tirar endavant i encara es manté el pas a nivell.