El transport públic integrat de les comarques gironines ha tancat el 2015 amb un rècord. Les línies de bus i tren que formen part de la xarxa de l´Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de Girona han sumat en tot el 2015 més de 6,8 milions de viatges. Es tracta d´una xifra històrica d´usuaris, ja que des que es va crear l´ATM de Girona el 2006 mai s´havia arribat a aquest llindar. Així doncs, els viatges del transport públic integrat de la demarcació han augmentat un 73%, si es compara el resultat del 2015 amb el del 2006 (quan llavors l´ATM de Girona no va arribar als 4 milions d´usuaris).

El transport públic a Girona

Com es pot observar al gràfic d´aquest article, abans del 2015 el rècord del transport públic integrat s´havia aconseguit el 2011, quan es va superar la xifra de 6,7 milions de passatgers. Pel que fa a la diferència interanual, els viatges de l´ATM de Girona s´han incrementat un 3,3% el 2015 (comparat amb el resultat del 2014). El creixement de l´ús del transport públic integrat de les comarques gironines s´explica per diferents motius. D´entrada, des que es va posar en marxa aquest organisme, ha augmentat el nombre de municipis que formen part de l´ATM de Girona. Actualment, prop d´una cinquantena de municipis gironins integren aquest ens.

Un altre factor és l´ampliació de la integració tarifària, ja que a finals del 2014 aquest sistema -que va començar amb les línies de bus gironines- també va incorporar la xarxa de Rodalies. Per això, des d´aleshores, la integració tarifària de l´ATM de Girona permet viatjar amb bus i tren. De fet, un altre rècord del 2015 ha estat que dels 6,8 milions de viatges del 2015 prop de la meitat s´han fet utilitzant els abonaments del sistema. Pel que fa a les targetes multiviatges amb més èxit del 2015, tal com es pot veure al gràfic d´aquest article, són la T-10/30 (amb un 27,5% de les validacions), seguida a poca distància de la T-50/30 (amb més del 26% de les validacions).

La R11 manté els passatgers

En paral·lel, la línia R11 de Rodalies (que connecta Portbou, Figueres i Girona, entre altres municipis gironins, amb Barcelona) ha tancat el 2015 mantenint el nombre de passatgers. La R11 ha tingut en tot el 2015 més de 3,57 milions d´usuaris. Tot i això, es tracta d´un petit descens si es compara el resultat del 2015 amb el del 2014, ja que la línia perd gairebé un 1% de viatgers. D´aquesta manera, sumant els passatgers de la R11 amb els de la RG1, les dues línies gironines de Rodalies han superat, per la mínima, els 4 milions d´usuaris el 2015.